Quark 4 (Passport) wil niet meer opstarten.

Ik heb sinds een maandje OS X Jaguar draaien. Heb ales netjes geïnstalleerd, ook Quark Xpress 4, voor Clssic. Als ik nu probeer QXP op te starten, breekt de opstartprocedure na verloop van tijd af en valt dan over het feit, kan de dongle niet vinden en dat soort crap. Ik heb QXP netjes van de installatie Cd geïnstalleerd. Hoe kan dit toch gebeuren????

Dongle via ‘ouderwetse’ keyboardpoort (Beige G3)

Wie kan mij met dit probleem helpen.

PS. Ik denk er niet aan om een nieuwe ‘DURE’ versie van QXP aan te schaffen, en wil eigenlijk ook niet overstappen naar ID. Want dit werkt ook niet helemaal niet helemaal lekker. Probeer me maar over te halen om wel over te stappen.

iBob :lol:

Wees blij dat XPress niet meer opstart! Dan moet je wel een keuze maken over vervanging van XPress 4.

Straks zitten we al weer met XPress 6 opgescheept en jij denkt nog even voort te kunnen met 4?

Stap lekker over op InDesign. Alles is beter dan XPress 4!

-Transparantie
-Instant pdf
-Eenvoudig Tabellen maken
-Zeer uitgebreide im- en export mogelijkheden
-Letter-kerning is veel mooier
-Schermvoorvertoning oneindig veel beter
-Schaduwen maken rechtstreeks in inDesign
-Vervagende randen foto’s rechtstreeks in InDesign
-Preflight ingebouwd
-Verzamelen voor Servicebureau werkt beter (‘Pakket’)
-Goedkoper dan XPress

En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Ja ik wil nog wel even verder met QXP 4, want zo vaak gebruik ik het niet. Dus daarom.

Ik heb nu een trial draaien van ID en ik kan helemaal niet veel im- en exporteren. Dat werkt zeker alleen maar als je de volledige versie draait??

Geef me maar meer advies. Ik sta overal voor open.

[quote:59c42f917f="iBob"]en valt dan over het feit, kan de dongle niet vinden[/quote:59c42f917f]

Simpele vraag: hoe heb je je dongle aan de machine verbonden?
Heb je een USB dongle (dan kun je drivers ophalen voor deze dongle voor gebruik onder OS X) of heb je een ADB dongle via een iMate aan een USB poort hangen? (Dan de laatste iMate drivers downloaden die perfect met de QXPress dongle samenwerken)

als je dan met de imate gaat werken, instellen dat deze gebruikt gaat worden voor classic mode, als dan onverhoopt tovh de melding komt dat hij de dongle niet kan vinden dan de adb prefs verversen in het pref menu en het loopt weer als een trein.

Ik gebruik zelf Quark 4 ook op een beige G3 maar dan met de ADB-dongle. Ik heb soms ook dat probleem. Ik krijg dan de melding dat Quark4 beschadigd is en dat ik contact moet opnemen met de software distributeur. Maar als je Quark 4 opnieuw installeert, dan is alles weer bij het oude; werkt weer.

Misschien een suggestie om Quark 4 opnieuw te installeren.
succes.

zou een korte zap van je p-ram je helpen? (en misschien ff de prefs van XPress vervangen?//

Goodluck

BIEG