Quark 5 onbekend? - Hoeveel mensen gebruiken het eigenlijk?

Sinds de zomer ben ik overgestapt op Quark 5. Werkt bij mij goed. Het kwijt zijn van die dongel is een vooruitgang. Altijd ellende gehad met het herkennen...

Maar… de afgelopen maand heb al 2 keer een bestand moeten omzetten naar 4 omdat een drukker geen 5 had! Hoe lang is deze versie nou al op de markt? Dat kan nog leuk worden als versie 6 OSX uitkomt en deze geen 'downgrade' naar 4 heeft… (gelukkig hebben we PDF nog)

Zijn er meer die problemen hebben met aanleveren, of ben ik een van de weinige die zoveel geld heeft neergelegd?

Ik heb ook van veel mensen om me heen gehoord dat Quark 5 beslist niet het geld waard was wat ze ervoor moesten betalen. Een buggy jaren 80 interface en NOG STEEDS niet beschikbaar voor OSX. Volgens mij zijn de makers van Quark aan jaren 90 te veel op hun lauweren gaan rusten... Vandaar dat veel mensen ook nog in hun oude versie zijn blijven hangen volgens mij, omdat die dezelfde functionaliteit levert. Wat kan je meer in Quark 5 dan in 3.3x? Webpages maken? Daar gebruik je Quark toch niet voor? Betere pdf-workflow misschien, maar daar is de concurent (InDesign)nog steeds twee stappen voor...

Maar toch, als drukker die materiaal van iedereen ontvangt verwacht je dat ie op z'n minst een laatste versie binnen een half jaar ondersteunt. Valt dit nou onder arrogantie of gewoon niet weten waar je mee bezig bent? Een drukker investeert tonnen en dan moet een update er toch wel vanaf kunnen?

Tjonge, kwark 5 wordt echt veel gebruikt, wat een reacties  :)

Misschien is het tijd voor een poll?