Quark 6.1

ik heb een vraagje,

zijn er meer mensen die Quark 6.1 gebruiken en met problemen kampen? zoals beelden die verschuiven stukken tekst die spontaan weg vallen enz enz.

ik hoor graag van jullie

Groetjes Dymph[/b]

Ik voel hem al aankomen. Hier staan straks weer veel meldingen over dat je inDesign moet gaan gebruiken.

Maar even op jouw vraag terug te komen. Wij hebben daar geen last van, maar ik weet wel dat er veel problemen zijn als je documenten gebruikt die nog voor 4.0 zijn opgemaakt. Er kunnen dan inderdaad veel teksten verschuiven af zelfs helemaal weg vallen.

Er loopt volgens mij ook al een draadje op dit forum erover, en pin mij er niet op vast maar het had met lettertypes te maken die dan met premissie aan moest passen en dan was het opgelost.

In iedergeval succes, ik hoop dat je de oplossing vindt, want Quark Xpress is een fijn en goed programma om mee te werken

Maarten

Het enige probleem is dat ik joekels van PDF bestanden krijg (via distiller) asl ik een proefje wil maken voor de klant. Alleen reduce File Size in Acrobat helpt dan. Misschien dat de distiller 'overruled' wordt door de Quark instellingen...

als je het dokument als postscript opslaat en dan in 'screen' pdf-instellingen bewaart?

[quote:7b6eb8b105="pepe"]Het enige probleem is dat ik joekels van PDF bestanden krijg (via distiller) asl ik een proefje wil maken voor de klant. Alleen reduce File Size in Acrobat helpt dan. Misschien dat de distiller 'overruled' wordt door de Quark instellingen...[/quote:7b6eb8b105]

je moet gewoon naar Adobe Acrobat virtuele printer printen, en dan kan je in de ‘printer’ instellingen het soort PDF istellen wat je wil hebben… afhankelijk waar je het voor wil gebruiken variërend van PDF/X1a tot PDF-screen.

[quote:54d745f192="onem"]Ik voel hem al aankomen. Hier staan straks weer veel meldingen over dat je inDesign moet gaan gebruiken.[/quote:54d745f192] Mij hoor je niet, ik zeg niks. Je moet ook niks. Maar ik kan je helaas ook niet helpen...

Ik gebruik een ander opmaakprogramma… :roll:

Zonder InDesign te promoten (we hebben het en het werkt erg traag) heb ik een heleboel aanmerkingen op Quark 6. 4.11 classic werkte als een trein en ook alle XTensions werkte naar behoren, maar met v6 hebben ze er bij Quark echt een puinhoop van gemaakt.

een kleine opsomming:
• Screen refresh laat het regelmatig afweten, Gevolg: rare witte banen over het scherm, of als je een object langer aangeklikt houdt om het ‘visueel’ te verschuiven, is de enige methode om het resultaat te zien, 2x op F7 drukken
• Fontproblemen: regelmatig laat Quark de melding op het scherm verschijnen in de trend van “dit font is corrupt, het kan problemen geven met afdrukken”, terwijl geen enkele andere applicatie ergens last van heeft
• problemen met printen: sommige documenten willen gewoonweg niet printen op de ene, maar wel op de andere mac, en dit betreft niet alleen geïmporteerde oudere documenten, gemaakt in 4.11.
• problemen met Xtensions: van EPSsen uit Illustrator CS word the file creator niet herkend, zodat je niet eenvoudig vanuit quark dit bestand kan openen om te wijzigen…
ook kan het voorkomen dat er in de lijst met ‘recent geopende bestanden’ cmd-?? sneltoetsfuncties erachter komen te staan; bij mij was dit cmd-P… héél erg irri bij printen (iets wat je toch regelmatig doet) dat je dan telkens een ander bestand opend
• Bij printstijlen is het ineens niet meer mogelijk om de ‘bleed’ in te stellen
• Bij “typogrammen” lijkt het soms of de F-sneltoetsen er niet meer achter passen, hoe breed je het schermpje ook maakt… er staat dan bijvoorbeeld shft-cmd-F… enige oplossing is om dan 2x op F11 te drukken…

en zo zijn er nog een aantal nukken.

Heb je er ook 1 (of meerdere)? Laat het ff weten!

oei... was ik zó compleet of negatief, dat niemand meer iets durft te posten ineens??? :innocent:

Ach ja, om alle Xpress gebruikers een hart onder de riem te steken hierbij een bug in InDesign CS!

Als je kleurbeheer ingeschakeld hebt en je plaatst een grayscale EPS dan wordt deze als CMYK kleurgescheiden.
Ik zou een berichtje van Adobe terugkrijgen of dit “wenselijk gedrag” is: ik wacht al een maand of twee…

Kan er dan echt geen programma zonder bugjes gemaakt worden?

Bij mij worden greyscale EPS files alleen in de zwartfilm gezet. Zowel voor EPS met profiel als zonder profiel als met afwijkend profiel.

Wanneer krijg je dan een CMYK? Bij export naar PDF misschien?

Ik heb t ff geprobeerd maar het gaat hier prima. De voorvertoon laat mn ZW epsje (photoshop) prima in 1 plaat zien. Alle andere platen zijn blanco. Leek me ook al vreemd, maar je weet t nooit, toch maar ff geprobeerd.

Voor de rest: Xpress :sealed:

Ik had laatst wel een ander rottig grapje. Document opgemaakt in ID in CMYK mode met een profiel er aan, ps van gemaakt en distilled naar een ander profiel. Bleek ineens alle tekst van zwart naar CMYK omgezet. Da's niet leuk als de drukker je belt...

...Kleurbeheer aangezet? Probleem was reproduceerbaar bij Adobe bij ID 3.01 en Photoshop 7. (en toch ben ik blij dat ik niet meer met Xpress hoef te werken: altijd hekel aan gehad!)

Ja, kleurbeheer aan. Geef dan eens de 'reproductiehandleiding'... EPS kun je ook nog in zoveel varianten bewaren, ik heb alleen met en zonder profiel geprobeerd, en met een ander profiel dan het documentprofiel.

... Grayscale EPS, Dotgain 15%, geen opties. Ook EPS'en uit oudere versies van Photoshop (3, 5 en 6) gaven dit probleem te zien. Deze oudere EPS'en kwamen van verschillende bronnen: fotografen, klanten.

Misschien is dit al in een update verholpen? gebruik je CS 3.03?

Ik krijg het alleen voor elkaar als ik de file met Postscript colormanagement bewaar. Even gecontroleerd wat er gebeurt met deze plaatjes in XPress 6...

Daar moet je dan eerst een PDF maken voor je het kunt zien (of platen printen…) Maar daar gebeurt precies hetzelfde. De Postscript colormanagement zet ook daar de file in alle lagen.

En nu?