Quark 6.5 blijft om de paar minuten vast lopen

Heeft iemand anders ook problemen met Quark 6.5 op tiger. Als ik m start loopt die na ongeveer een minuut vast. Daarna moet ik forceer stop doen. anders herstelt die niet. tips

Nee, sorry. Loopt hier prima. Hoewel ik dat al bijna jammer vindt.

Sinds wanneer? Ben je net op Tiger overgestapt?

Voorkeuren uit je gebruikers bieb weggooien, en je extension manager even nakijken. Extensies die je niet kent en niet gebruikt gewoon deactiveren. Quark opnieuw opstarten, en op zeker probleem verholpen! :D

Wacht even dat ging me iets te snel. Extensies checken? Waar en hoe. Alvast bedankt

is al gelukt. Tenminste het uitzetten van alle extensies. Ik zal melden of het helpt. thanx

Loopt weer vast. Ik heb alle extensies uitgezet. ook quark plis verwijderd. verder tips zijn welkom :)

Vaak zijn problemen met quark terug te voeren op fonts. Heb je een fontmanager? Probeer eens fonts uit te zetten, het zou kunnen dat er een beschadigd font tussenzit; het kan zijn dat andere programma's daar geen last van hebben, maar quark kan er misschien op vastlopen.

open eerst suitcase en deactiveer de optie om de fonts automatisch te activeren en quit suitcase als je die hebt...

open quark zonder suitcase te openen en kijk hoe het programma loopt, 99% zit je met een corrupt font!

Heren en dames Experts,

Op een mac met mac os x 10.4.5 blijft Quark maar problemen geven. Wat gebeurt er. Quark 6.5 start op. Als ik ook maar 1 ander programma aanklik of terug ga naar de desktop is Quark vast gelopen. HIj freezt als het waren en is niet meer aan de gang te krijgen. Alleen met een FORCE STOP krijg ik het programma afgesloten.

Wat heb ikj geprobeerd:

• Quark helemaal weg gegooit, inclusief gebruikers prefs uit de bibliotheek.
  • SuiteCase compleet uitgeschakeld.

Ben nu beetje hopeloos aan het worden … Hopelijk weten jullie raad…

Had je het voor de update geen last van? Ik bedoel de versies voor 10.4.5. Ik heb nog 10.4.4 en heb geen last... ik heb trouwens ook nog geen update aangeboden gekregen om naar 10.4.5 te updaten. Of hebben we het hier over de Intel Tiger?

Hoi,

Bedankt voor het reageren. Dit is een orginele 10.4.5 vanaf een officeële cd. Alles draait perfect, indesign enz. enz. Behalve Quark Express die doet dit. Zowel Quark Express 6.1 als 6.5

Ik zou bijna zeggen dat het aan 10.4.5 zou liggen maar dan zouden toch meer mensen in dit topic dat kenbaar gemaakt moeten hebben. Heb je nog rare systeemtoevoegingen draaien? Dashboard eens uitschakelen en dat soort dingen. (ik zou het verder ook niet weten)

Bij mij is Quark XPress wel gevoelig voor verwisselbare media…

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Quark 6.5 en Mac Os X 10.4.5 ??