quark 6 - automatisch openen beelden ?

Vroeger kon je in x-press met geloof ik appeltje tab als je een plaatje had geselecteerd een dialoog venstertje openen waarmee het plaatje in z'n origineele programma kon openen ik kan deze functie in x-pres 6 niet meer terug vinden, of ik ben de toetscombi vergeten

weet iemand hoe dit moet?

BvD

[url=http://www.badiaxt.com/freebies.html]Badia[/url] heeft er een xtensie voor gemaakt. Die maken wel vaker de klus voor Quark af...

In Quark 6.1 zit deze functie weer standaard :) maar dan ontbreken er dan weer ander zaken, hopen op 6.2 dus

'Inhoudsymbool' selecteren en dubbelklikken op de afbeelding. Dat werkt toch nog gewoon :)

[quote:ad222a7191="Rat"]'Inhoudsymbool' selecteren en dubbelklikken op de afbeelding. Dat werkt toch nog gewoon :)[/quote:ad222a7191]

helaas niet ! :frowning:
bovengenoemde extentie wel :smiley:

ThanX Deskman

Op de quark site staat een gratis extensie die dit probleem verhelpt. http://euro.quark.com/en/service/desktop/downloads/details.jsp?idx=536 Erg stom dat ze dat niet gelijk hebben ingebouwd

Hah, en ze gaven dus gewoon Apple de schuld er van, want die had ineens de 'abonneerfunctie' in OSx opgeheven, ja en dan kun je het de ontwikkelaars van XPress niet kwalijk nemen. Badia had alleen in twee weken al de extensie (gratis!) ter beschikking...

Fuck! zie net dat ze ook een extensie hebben (gratis) die je items met dezelfde coordinaten etc. laat importeren, heb net vanmiddag PictAttributes aangeschaft, die was voorheen altijd gratis en nu voor versie 6 niet meer.

:stuck_out_tongue:

Full Measure en Duplica zijn ook ijzersterk. heeft me al heel wak heen en weer klikken gescheeld. En als ik dan eens op andermans XPress zit dan denk ik WTF hoe zit dat ?

@Frans… Sja, gebreken komen met de jaren :stuck_out_tongue: Toch blijven opletten.

Overigens, had ik al gezegd dat dit hele feest aan paletjes in InDesign zit ingebouwd? :stuck_out_tongue:

[quote:9e31b065d8="mekker"]helaas niet ! :( [/quote:9e31b065d8]

???

Als ik op een Illustrator eps dubbelklik krijg ik de optie “Bewerk origineel” en daarna opent Illustrator en de afbeelding.

Dat is toch wat je bedoeld? Ik heb 6.1 en niks extra’s.

In Quark 6.1 zat deze 'optie' terug ingeboud in de software .... zie enkele berichtjes hierboven!