Quark 6 installatie op een nieuwe G5 gaat niet meer..!

Paar maanden geleden 5 maal Quark 6 gekocht en toen was activeren van het pakket al een probleem, maar na het d/l van Quark 6.1 update ging dat wel goed. Nu zijn allemaal geinstalleerd. We hebben nu 5 nieuwe G5 gekocht. Dacht je lekker Quark hier opnieuw te kunnen installeren. Helaas om dat ze al een keer geinstalleerd zijn geweest kun je ze niet opnieuw installeren, je moet dan een nieuwe activatiekode aanvragen IN DE U NAAIT HET STEEDS OF FUCKING AMERIKA. Oja dit kan alleen tijdens kantoor uren. Stelletje idioten daar, koop je een officieel nederlands pakket. Moet ik naar een engelstalig teledoos gaan bellen om een 41 tellende activatie kode via de telefoon te krijgen en dat voor elke keer dat je het opnieuw installeerd. Het is dat we door de klanten gedwongen worden om Quark te gebruiken anders had ik alles zonder pardon zo de container in gedondeerd. :evil:

En Quark verbindt je vervolgens door naar India waar het nu nacht moet zijn :sealed: Ik had een dergelijk geintje eens met Macromedia, kon ook naar de States bellen om mijn FreeHand licentie weer te kunnen activeren. Hoogst irritant :evil:

[quote:74256e783f="erwin"]Het is dat we door de klanten gedwongen worden om Quark te gebruiken. :evil:[/quote:74256e783f]

Ik zou Kwark zowiezo weggooien, dwing je klanten lekker met InDesign te werken.
Ik hou geeneens van Kwark… :sealed:

[quote:32b47b9712="erwin"]Het is dat we door de klanten gedwongen worden om Quark te gebruiken. :evil:[/quote:32b47b9712] [quote:32b47b9712="FreekMac"]Ik zou Kwark zowiezo weggooien, dwing je klanten lekker met InDesign te werken.[/quote:32b47b9712] Ik mag hopen dat ieder zelf de vrijheid heeft om te werken met het gereedschap dat hij/zij voorhanden heeft. Quark zuigt hier en daar, maar het heeft geen zin daar hier over te klagen. Bel, mail, fax Quark en zeg dat ze hun troep moeten verbeteren.

Aan de andere kant (omdat ik vermoed dat jij/jullie bij een soortgelijk bedrijf werken): ook de drukkers/uitdraaistations kunnen nog lang niet altijd met de aangeleverde PDF-documenten overweg. Zorg dan ook dat dat op orde is.
Het dwingen van je klanten heeft weinig zin, tenzij je minder klanten wilt.
Het dwingen van je software leverancier kan (misschien) meer opleveren.
(Al moet ik erbij zeggen dat ik na drie maanden mijn correspondentie met Quark gestopt ben. Geen tijd.)

[quote:ec9843fc21="Kjeld"] Het dwingen van je klanten heeft weinig zin, tenzij je minder klanten wilt. Het dwingen van je software leverancier kan (misschien) meer opleveren. (Al moet ik erbij zeggen dat ik na drie maanden mijn correspondentie met Quark gestopt ben. Geen tijd.)[/quote:ec9843fc21]

Bedoel t natuurlijk ook bij wijze van spreken met een vette :wink: !!!
'Tuurlijk heeft (wederzijds) dwingen geen zin. Maar ik hoor al een hele tijd vormgevers/dtp’ers/uitdraaiers/drukkers puffen en kraken over Kwark. Heb t gevoel dat velen op elkaar zitten te wachten met overgaan naar InDesign. Ook zeer acceptabele redenen (€’s) voor. Ik kom er toch veel tegen die er niet die extra (jaja ik weet t) energie instoppen om te wennen aan Het Nieuwe en het naast Kwark opstarten.
Máár… volleges mijn gaat de eringestopte energie zichzelf Dik&Dwars terugverdienen.

Een collega van mij werkt om deze reden met 'gekraakte' software. Begrijp me niet verkeerd, hij heeft álle licenties die hij nodig heeft! En sommige zelfs teveel. Maar hij is het gedoe bij (in zijn geval Adobe) zo verschrikkeljk beu dat hij de officiele versies bij wijze van spreken uit het raam gooit om met de gekraakte normaal te kunnen werken, en het eens opnieuw te kunnen installeren.

Zou het dan eigenlijk óók illegaal zijn…

Met Adobe software heb ik geen enkele problemen; ik kan het spul, InDesign CS en Photoshop 7 na bijvoorbeeld een opnieuw formatteren zo op mijn HD zetten...

Ik heb om verschillende redenen XPress al 5 x opnieuw moeten herinstalleren, systeem opnieuw geinstallerd, nieuwe G5 gekocht enzo, nooit geen problemen gehad met de activatie, even een screendump per mail naar Quark en dezelfde dag een nieuwe activatie code. Ik ben ook niet echt blij met deze werkwijze van Quark, maar wat mij betreft mag e.e.a. nog moeilijker gemaakt worden, betaal al 8 jaar lang voor 4 licentie's incl. alle updates, terwijl er legio mensen zijn die illegaal software op hun mac hebben staan. En mijn klanten zich maar afvragen waarom ik zo "duur" ben en die jongen m/v op de hoek de helft goedkoper! Ga nu mijn 8e jaar in als zelfstandig ondernemer en heb al heel veel "illegaal" opgemaakt werk moeten opknappen van die "vrije zolderkamer dtp'ers". M.a.w. kun je het niet opbrengen, zowel financieel als principieel, zoveel geld, wat is veel als jer genoeg mee verdiend, dan heb je dus geen bestaansrecht. Oeps, ik draai een beetje door. Het ging hier alleen om het activeren van een licentie, geen enkel probleem dus.

Ok, dat is dan weer de andere kant van het verhaal 8) Ik ken ze ook, die beunhazen met hun illegale kopietjes; maar IK heb voor mijn software betaald en ik wens het te kunnen installeren wanneer ik dat wil...

Ik denk dat we in een 'tussenfase' zitten: over een tijdje is alles te complex geworden voor de jongen op de hoek om alles bij te houden. En trouwens... klanten die daar naar toe gaan zijn zowiezo niet bereid om een 'normaal'tarief te betalen. Hebben ook altijd een zoon of buurman die het beter en goedkoper kan. :P

[quote:b6692c8d67="dada1958"]... maar IK heb voor mijn software betaald en ik wens het te kunnen installeren wanneer ik dat wil...[/quote:b6692c8d67] Precies. Al eens bedacht wat er zou kunnen gebeuren als Adobe Quark zover uit de markt drukt dat ze over de kop gaan? Wie gaat je dan de activatiecode geven als je een installatie wilt doen?

Ik heb ook al enkele keren (re)activations moeten doen van Quark 6 en stuur dan gewoon de ingevulde (re)activation-pdf (zie de quark-site of de xpress-6-cd) via mail naar activation@quark.com . De volgende werkdag krijg ik dan meestal al een mail met de nieuwe activatie-nummer. Momenteel zou het zelfs moeten kunnen via hun site http://www.quark.com/service/desktop/support/reactivation.jsp (alleen RE-activation) maar dat heb ik nog niet geprobeerd.