Quark 6 paragraaf nummering?

Hallo,

Hier even een Quark 6 vraagje. Hoe kun je in Quark 6 paragraaf nummering instellen? Wat ik hiermee bedoel is dat er voor elke paragraaf (of alinea) een nummer komt te staan en dat de alinea zelf dan (al dan niet met een tab) inspringt.

Wie ohwie helpt mij?

Groetjes, Rob

Ik denk dat dit met een script opgelost moet worden. Of je moet met automatische pagina cijfers moeten werken op de basis pagina.

Ik gebruik er dit script voor. Werkt op een tekstselectie. Kopieer het naar een nieuw scripteditor venster en bewaar het in de map scripts van QuarkXpress. [code:1:7160780c27]tell application "QuarkXPress Passport" tell document 1 try set theSel to selection set theParagraphs to paragraphs of theSel

repeat with i from 1 to count of paragraphs in theSel
			make new text at beginning of paragraph i of theSel with properties {contents:((i as text) & "	")}
		end repeat
	end try
end tell

end tell[/code:1:7160780c27]

Hmmm....dat script ziet er interessant uit. Al ging het mij niet eens om de automatische nummering, maar opmaaktechnisch. Inmiddels heb ik de shortcut weten te achterhalen: appeltje (was het gewoon domweg vergeten...hihi) Ik zal dat script ook eens gaan proberen!

Anyway, bedankt voor jullie tips.