Quark 6 saven als Quark 4?

Er loopt hier al een draadje waar dit probleem in aangekaart wordt. Helaas komt er geen echt antwoord. Vandaar deze poging. Hoe bewaar je vanuit Quark 6 naar Quark 4? Een aantal drukkerijen/belichters werken namelijk nog steeds met versie 4. (Of kun je ook vanuit Indesign 3 naar Quark 4 exporteren?)

Tja daar zit ik ook mee...... Daarom heb ik Quark 5 er nog op staan....kunnen je saven naar 4....

En anders vraag de drukker dat je een CTF… PDF stuurt…das makkelijker…

[quote:9932ba7c67="Mac Fundamentalist"]Tja daar zit ik ook mee...... Daarom heb ik Quark 5 er nog op staan....kunnen je saven naar 4.... [/quote:9932ba7c67]

Zit je wel in Classic te modderen natuurlijk :frowning:

[quote:5938ba77a8="Geedee"][quote:5938ba77a8="Mac Fundamentalist"]Tja daar zit ik ook mee...... Daarom heb ik Quark 5 er nog op staan....kunnen je saven naar 4.... [/quote:5938ba77a8]

Zit je wel in Classic te modderen natuurlijk :([/quote:5938ba77a8]

Ja das klote idd…weet ook verder geen oplossing… :oops:

In een andere draad is er sprake van een extensie die het saven van 6 naar 4 wel zou toelaten. Die zou te vinden zijn op VersionTracker, maar daar zie ik niet veel wat daar ook maar enigszins op lijkt. Wie wel?

De beste mannier is om als cPDF aan te leveren, dat zou toch moeten lukken. 8)

Ben wat nieuw in de materie en weet dus niet hoe je een cPDF maakt. Wil iemand helpen?

[quote:8185809153="Geedee"]Ben wat nieuw in de materie en weet dus niet hoe je een cPDF maakt. Wil iemand helpen?[/quote:8185809153]

Ga eens naar de volgende site , daar vindt je alles over die materie:
http://www.enfocus.com/
8)

hey,

ehh CHM ik ben het helemaal met je eens.
Maar het punt zit em in het editten bewaren als een lagere versie (ID 3 naar ID 2) en toch kunnen bewerken.
(adobe heeft ooit editable PDF’s beloofd, maar helaas)

Dus ik ban bang dat het niet gaat lukken.

degene die zo’ extensie kan maken, loopt meten binnen hehe

greetzz

[quote:393c7eecc6="Geedee"]Er loopt hier al een draadje waar dit probleem in aangekaart wordt. Helaas komt er geen echt antwoord. Vandaar deze poging. Hoe bewaar je vanuit Quark 6 naar Quark 4? Een aantal drukkerijen/belichters werken namelijk nog steeds met versie 4. (Of kun je ook vanuit Indesign 3 naar Quark 4 exporteren?)[/quote:393c7eecc6] Volgens mij is er toch duidelijk antwoord gegeven.

Wil je in XPress 6 bewaren als 4, dan zul je eerst moeten bewaren als 5 en dan in XPress 5 bewaren als 4. Het is niet anders. Een andere mogelijkheid is er niet.

In InDesign kun je niet bewaren als XPress.
In InDesign CS (InDesign 3) kun je zelfs niet bewaren als InDesign 2!

das niet waar karelwillem, je ILL CS toch ook als 10 bewaren.

greetz

[quote:e22e016597="ateazz"]das niet waar karelwillem, je ILL CS toch ook als 10 bewaren.

greetz[/quote:e22e016597]

Helaas, dit kan ook niet :oops:

nou ik doe het beide regelmatig, en lukt goed dus....

greetz

[quote="KarelWillem"][quote:afb55d6158="Geedee"]Wil je in XPress 6 bewaren als 4, dan zul je eerst moeten bewaren als 5 en dan in XPress 5 bewaren als 4. Het is niet anders. Een andere mogelijkheid is er niet. [/quote:afb55d6158]

Weten die van Quark dan niet dat er nog steeds velen werken met oudere versies dat ze zoiets over het hoofd zien? Natuurlijk, commercieel bekeken …

[quote:a2d7062113="ateazz"]nou ik doe het beide regelmatig, en lukt goed dus....

greetz[/quote:a2d7062113]
ID3 kun je met geen mogelijkheid als 2 bewaren. Wel kun je het met een hoop gemodder als XML bestand exporteren en dan weer in ID2 importeren. Een nutteloze actie imho.
Illustrator CS kun je niet als oudere versies laten bewaren door de geheel vernieuwde manier van text editen. Wel kun je expoteren naar ‘legacy AI’ of ‘Legacy EPS’. Exporteren is echter iets anders dan ‘bewaren als’.

In het kader van ‘the only way is up’ pleit ik ernstig voor aanleveren in cPDF. Maar zulks is bij de meeste lezers dezes reeds bekend.

hey deskman

ok je hebt gelijk als je bedoelt “bewaren als”
Wist je trouwens dat je dezelfde truc met ID kan uit voeren, exporteren naar een lagere versie.

greetzz

Er bestaat volgens mij sinds kort een Xtensie waarmee het mogelijk is om vanuit XPress 6 een document als XPress 4 te bewaren.

Ben de naam even kwijt…

[quote:9a4c2aca02="ee"]Er bestaat volgens mij sinds kort een Xtensie waarmee het mogelijk is om vanuit XPress 6 een document als XPress 4 te bewaren.

Ben de naam even kwijt…[/quote:9a4c2aca02]

Inderdaad er bestaat een extensie - vergeef me, ben de naam ook vergeten - maar het blijkt wel een erge dure te zijn…

[quote:c19773e49a="Paul"][quote:c19773e49a="ee"]Er bestaat volgens mij sinds kort een Xtensie waarmee het mogelijk is om vanuit XPress 6 een document als XPress 4 te bewaren.

Ben de naam even kwijt…[/quote:c19773e49a]

Inderdaad er bestaat een extensie - vergeef me, ben de naam ook vergeten - maar het blijkt wel een erge dure te zijn…[/quote:c19773e49a]

Als je je de naam ooit herinnert, wil dan zo vriendelijk zijn hem hier even te melden. :slight_smile:

[quote:2a35d94236="Geedee"]Ben wat nieuw in de materie en weet dus niet hoe je een cPDF maakt. Wil iemand helpen?[/quote:2a35d94236]

PDF maken is heel simpel…zorg dat je acrobat 6 krijgt…
Sla in Quark je document op als eps…

Zorg dat alle lettertypen geladen zijn + je afbeeldingen …

Ga dan naar Distiller…het makkelijkst is als je een snelkoppeling maakt in je dock…
Sleep je eps document naar je snelkoppeling en PDFen maar…
Je kunt kiezen uit verschillende joboptions…
Vraag je drukker naar zijn joboptions…voor het beste resultaat…

Je kunt eventueel enfocus instaleren voor een certified PDF maar dat is niet altijd nodig…