quark 6 spellcheck/update 6.1/patch

Iemand anders met Quark 6? Als ik spellcheck doe denkt ie dat ik Duitser ben en geeft alles fout aan, want veel Nederlandse woorden komen niet overeen met het Duits. Waar pas je -en hoe- het woordenboek aan zodat Quark gewoon in het Nederlands spelcheck doet? Ik heb meerdere talen geïnstalleerd omdat ons bedrijf ook locaties in Frankrijk en Duitsland heeft.

Is de update 6.1 met patch beter? 6.1 niet durven installeren vanwege wat negatieve berichten, maar lost de patch echt alle problemen op?

[quote:cadeb16ad0="mbaert"] maar lost de patch echt alle problemen op?[/quote:cadeb16ad0] Nee - dat zegt Quark zelf al op hun site (dat zegt genoeg), maar 6.1 schijnt wel een verbetering te zijn tegenover 6. Die patch stelt niet veel voor, daar wordt welbeschouwd maar 1 bug aangepakt, zij het een erg irritante.

Hoor veel mensen klagen over Quark 6.0/6.1. Maar mij ontbreekt het overzicht. Wat zijn de problemen met Quark. Is daar een overzicht van. Ik begin het idee te krijgen dat iedereen elkaar zit na te praten. Zonder dat men precies weet wat eraan de hand is.

Ik weet wel dat Quark “gevoelig” is voor corrupte fonts. Maar dit is op te lossen door een goed Fontmanager pakket Suitcase enz en een soort fontdoctor.
Ook weet ik - niet uit eigen ervaring - dat het gebruik van illegale en slordig gesorteerde fonts tot flink wat problemen kan leiden. Maar goed??

Misschien is één van de deskundigen op dit forum in staat om eens een overzicht te maken van de problemen met Quark 6.0/6.1.

Quark is te duur en dat is kwalijk, maar laten we niet “het kind met het badwater weggooien”. Helmaal als je al in bezit bent van Quark. Want om nu met z’n allen als een onwetende gek achter Adobe aan te lopen lijkt me ook niet verstandig.

PS: Openen van bestanden in Photoshop CS duurt akelig lang omdat het bestand - volgens berichten uit dit forum en Macfixit-forum - eerst wordt gescand op een bepaald patroon (=beelden van geld). Dus kunnen we met zijn allen gaan roepen Photoshop CS is slecht en dus maar niet upgraden??
Of zijn er zoveel voordelen door het gebruik van CS dat je het maar wel moet doen.

ik werk nu reeds drie dagen met quarkxpress 6 en geen enkel probleem (tot nu toe) zelfs geen conflicten met mn suitcase....

als ik hier al die wilde verhalen hoor over quark 6 vraag ik me af wat je allemaal moet uitspoken eerst een programma zo begint te stotteren…?

enig minpunt tot nu toe is het colormanagement , in al mn programma’s staat dit op standaard drukwerk europa en in quark vind ik deze optie niet…jammer

servir frais

Hier ook gelijk de update geïnstalleerd. Het probleem met een trema op een letter zetten of een ander teken, waarna vervolgens het font totaal veranderde, is nu weg.

Nog steeds af en toe een vastloper als ik Quark wil opstarten en Suitcase (XI) staat aan.

Verder viel het me op dat er nu rgbkleuren worden aangegeven met de rgb-waardes erbij in het kleurenpalet.

Met het importeren van tekst uit een wordbestand, ontbreekt vaak een heel stuk tekst, dat is nog steeds niet verbeterd na de update.

Het eruitknallen van Quark met kopiëren en plakken is nu opgelost.

Wat me verder opvalt, is dat als er een postscriptbestand wordt gemaakt, dat de bestandsnaam er 2x in komt te staan, klinkt dit bekend in de oren? Hier hebben we dat probleem bij alle mac’s (3) waar quark geupdate is.

Werken hier nu een maand of 4 met Quark 6 en ik moet zeggen dat we geen noemenswaardige problemen ondervinden. Heel af en toe een vastloper, minder dan 1 per week. Ook met suitcase (X1) en fonts geen problemen (we werken enkel met postscript fonts en heel af en toe truetype).

Het enige waar ik iets over te zeuren heb is dat het scherm af en toe slecht update, je knipt bijvoorbeeld wat tekst uit een kader en het lijkt alsof het er nog staat. Wat dat betreft zou ik wel een extensie voor Quark 6 willen hebben die hetzelfde deed als classicdraw voor Quark 4 in classic.