quark bestand beschadigd…

Hallo,

ik heb net nog zitten werken in een quark bestand. Heb wat correctiers doorgevoerd , pdf gemaakt en de boel opgeslagen en gesloten. Nu een paar uur verder wil ik het bestand openen maar dat gaat nu niet meer. Als ik dubbel klik dan gebeurd er niks, als ik via de optie openen in quark naar het document ga dan krijg ik de melding dat het bestand niet met deze versie kan worden geopend. (ik werk in 9 met quark 5, doc ook bewaard als 5)

Heeft iemand enig idee wat er is gebeurd en hoe ik mijn bestand alsnog kan openen?

Sja... Gebruik je de backup-functie? Andere files zijn wel te openen??

Ik zal je wel niet veel nieuws vertellen als ik je meld dat je kunt beginnen met de XPress voorkeuren even opzij te zetten en een nieuwe te laten aanmaken. En dat de findervoorkeuren ook door XPres worden misbruikt (ergo: findervorkeuren wegmikken)

Ik heb ooit om deze reden ineens Markztools gekocht (voor erg veel geld, maar overnieuw maken kost nog meer) om corrupte files er weer bovenop te krijgen.

Er schijnen wel programmaatjes te zijn die het kunnen verhelpen al heb ik ze nooit gebruikt. Maar mijn ervaring is dat de zoektocht en reddingspogingen vaak langer kunnen duren dan het opnieuw maken van het bestand. Je mag het bestand wel even mailen naar me, probeer ik hier even of het misschien in Quark 6 wel lukt.

[quote:57e684b3db="Deskman"]Sja... Gebruik je de backup-functie? Andere files zijn wel te openen??

Ik zal je wel niet veel nieuws vertellen als ik je meld dat je kunt beginnen met de XPress voorkeuren even opzij te zetten en een nieuwe te laten aanmaken. En dat de findervoorkeuren ook door XPres worden misbruikt (ergo: findervorkeuren wegmikken)

Ik heb ooit om deze reden ineens Markztools gekocht (voor erg veel geld, maar overnieuw maken kost nog meer) om corrupte files er weer bovenop te krijgen.[/quote:57e684b3db]

ben je tevreden over markztools?

bedankt voor de reacties, Urbin ook! :smiley:

Eh, dat is een haat-liefde verhouding. Ik heb het tot versie III 8.4 gebruikt. Het heeft me een keer of drie van de ondergang gered, maar er zat ook een raar probleem in. Soms liep zienderogen het geheugen vol (je kan een blokje in je documentbalk krijgen met het vrije geheugen) en bij 124k knalde de boel er uit. Dus dan moest je weer opstarten. Voor wat het kost zou ik het niet weer kopen, maar het hangt uiteraard erg van de grootte van je mislukte project af ;-)

Ik heb wel altijd de backup-functie aan staan waardoor ik altijd twee laatste bestandjes over heb in mijn mapje ‘rampenplan’. Dat heeft me eerlijk gezegd vaker van corrupt geworden files weten te redden.

Maar werkt het nu wel weer??

Probeer eens Quark meer geheugen toe te kennen en verdere programa's af te sluiten. Als dit lukt gelijk in een nieuw document plakken in 5.0 ben benieuwd.

:wink:

het is niet gelukt. Maar het is ook geen disaster geworden. Normaal wordt alles aan het einde van de dag door de back up meegenomen op tape. Zoals dat wel vaker is met de wet van murphy was er gisteren op onverklaarbare wijze geen back up gedraaid. Wel had ik bij het verplaatsen van wat pagina's tijdens een correctieronde een bestandje lokaal gezet. Ik had de mazzel dat daar de helft van mijn correcties al in stonden. Ik heb nu net in 1.5 uur de rest van de correcties gedaan. ben al met al 2 uur extra kwijt geraakt maar behalve dat ik er een schijthekel aan heb om iets twee keer te moeten doen viel de schade achteraf mee. Ben allang blij dat ik niet mijn hele opmaak kwijt ben :D

bedankt voor de reacties…

p.s. ik heb het corrupte bestand bewaard zal binnenkort eens proberen of markztools het had kunnen fixen.