quark classic documenten traag

Het is een tijdje weg geweest maar heb er nu op verschillende computers last van. Dat de documenten super traag zijn voor elke bewerking die je wilt uitvoeren. Het duurt soms 20sec voor ik de volgende bewerking kan uitvoeren.

Ja, ik herken het probleem, verschikkelijk irritant. Ik weet echter ook niet wat je er aan kunt doen. Het lijkt ook steeds erger te worden naarmate je het document langer bewerkt.

Classicdraw xtension al geinstalleerd? Deze xtensie lost het probleem op dat het beeld in quark niet altijd ververst. Quark 4 werkt in mijn opinie nog steeds lekkerder dan Quark 6. Die hebben ze volgens mij helemaal verkloot.

Bij de klant waar een van de documenten vandaan komt is het document niet traag. Heb het met zijn quark geprobeerd bij ons maar het blijft traag. Als ik het lokaal op de mac zet is het wel een stuk sneller lijkt toch iets met de server te maken te hebben. Het vreemde is dat ik het met verschillende servers heb geprobeerd. We hebben nu een splinter nieuwe xserve staan met een gigabit netwerk ook dit maakt het niet sneller ook niet op een G5/1,6mhz met 1,2 gig intern.

btw

Xpres 6 sucks.

In een netwerk moet je ervoor zorgen dat je samengebruik op de computer uit hebt staan. Ik heb dit ervaren als zeer vertragend op een netwerk. Of dit iets te maken heeft met quark durf ik niet te zeggen.

Dit probleem heb ik ook gehad maar dan kan opgelost worden (bij ons tenminste) binnen ATM het bleek een font probleem te zijn. Je kan het testen door de fonts uit te schakelen en dan de zelfde handelingen nogmaals uit te voeren je zult dan zien dat het beter gaat.

succes