Quark document : Foutieve bestandsstructuur

Een bestand van enkele dagen oud kan niet meer geopend worden wegens een [b:4dc62b00d0]foutieve bestandsstructuur[/b:4dc62b00d0]. Opmaak is gedaan in Quark XPress 5.01. Het bestand is niet meer te openen in Quark XPress 5.01 noch in 6.1 : foutcode [70].

Is dit op te lossen, of ben ik dit bestand gewoon kwijt?

hernoemen van het bestand, en het op een andere locatie plaatsen heeft geen zin waarschijnlijk?dan het document openen vanuit quarkxpress zelf ipv dubbelklikken op het documenticoontje...

Het is al langs diverse stations gegaan, en inderdaad hernoemd. Helaas zonder resultaat.

Als ik aan een klus werk, sla ik het bestand geregeld met een 'save as' op twee locaties op, heb dus altijd een recente reservekopie. En ik gebruik InDesign 8)

helaas al een aantal keren meegemaakt :cry:

'kmocht weer van vooraf aan beginnen.

er schijnen wel bedrijven te zijn die er nog info uit kunnen halen, maar wegen die kosten (of tijd) op tegen het opnieuw opmaken?

Dupliceren (apple-D) van het bestand heeft mij mij wel eens geholpen.

DANTZ had een extentie voor xpress 4 waarmee je foute structuur-files kon restoren. Geen idee of ze m nog steeds maken... ~MarkzTools™ III 7.5 voor versie 4...

Markztools is niet van Dantz maar van Markzware en bestaat nog steeds. Zie www.markzware.com

Ja, als Q(ut)Xpress een bestand opkloot ben je mooi klaar. Kapot is Kapot QXP molt deze bestanden zelf is onze ervaring (ligt vaak niet aan je systeem of je hardware, volgens mij stoort zelfs de Dongle(software), kan niet bewaren (fout -39) en meer van dat soort ellende.

AutoSafe functie van QXP niet gebruiken, om de haverklap Saven, ook voordat je gaat printen.

De Tip van DaDa1958 gebruiken wij ook als het om complexe grote documenten gaat, waar meerdere dagen aangewerkt wordt, even aan het eind van de werkdag kopiëren naar andere Partitie of HD.

Wat wel met min of meer kan helpen om een kapot bestand te restaureren is MarkzTools 5.5 http://www.markzware.com/markztools5

[quote:97cd96369f]MarkzTools 5.5 is an XTension that can be used to prevent corrupted QuarkXPress documents, overcoming the dreaded "Bad file format [70], [39] and [108]. MarkzTools 5.5 also can open Quark 5 and 6 documents in Quark 4 application.
[/quote:97cd96369f]

Blijft belachelijk dat je een dure XTension nodig hebt om bestanden van het Xtreem dure Quark te kunnen herstellen, Quaak moet dat er gewoon gratis bijleveren en beter programmeren.

Onder OS 9 kon je met File Buddy de type & creator van de file veranderen. Bij een gezond bestand spieken wat de juiste instellingen zijn, en die overnemen in het beschadigde bestand. Trucje werkte meestal wel.