Quark en Distiller probleem

Ik heb een Folder gemaakt in Quark 4. Deze heb ik een ps file van gemaakt zodat ik daar via Distiller een pdf van maken maken om ter controle naar de klant te sturen. Nooit problemen en nu met deze ene file dus wel. En ik kan niet vinden wat het kan zijn. Hierbij de log die Distiller aanmaakt:

%%[ Error: undefined; OffendingCommand: pdfmark; ErrorInfo: PUT nextImage ]%%

Stack:
[{nextImage} -dict-]
-dict-
[{nextImage} -dict-]
-mark-
-mark-
-save-
5

%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%

iemand Help

Mogguh ! Zitten er illustrator files met fonts in de folder? Zo ja! zet deze om naar lettercontouren met een bewaar wel een kopie a.u.b. haal onder zoek fonts alle losse lettertypes eruit. dit kan wel eens helpen. Er kan namenlijk ergens een puntje buiten het afdruk gebied liggen. ff zoeken dus. succes.

[mod:521f3c513c=“Urbin”] Tevens haal ik je software vraag uit de iApps[/mod:521f3c513c]

ehm ja dat was een foutje van me sorry... vergeten te kijken waar ik het geplaatst had....

ik heb alles gechecked maar kan niets vinden. ik heb namelijk in een andere opmaak met hetzelfde beeld geen problemen dat is zo vreemd eraan

Soms is het een pure bitmap photoshop eps file, vind ik ook raar want is gewoon bitmap data, maar het wil wel eens helpen deze om te zetten naar tif. (lagen en compressie uitzetten)

Succes.

ik heb het gevonden, het ligt aan het font. Dat gaf problemen zonder font een andere font ging het wel goed namelijk. Maar het blijft vreemd. Heb nu het font maar gewoon vervangen.

Sommige True Type fonts zijn beveiligd en kunnen dus deze melding geven bij het maken van een pdf.

Ja maar waarom dan wel in de folder en niet in de antwoordkaart die in dezelfde lijn is gemaakt?