quark en pdf

Ik moet een certified pdf maken. Nu heb ik het een en ander gekregen aan files, joboptions, ppds e.d. om aan de profielen te voldoen van de drukker waar ik het een en ander heen moet sturen.

Nu ga ik naar Quark - exporteer opmaak naar pdf. daar kan je bij opties het een en ander instellen, wat ik gedaan heb, zodat het een high res pdf wordt.

Nu krijg ik geen goede pdf. Eigenlijk ligt de fout bij de kaders die buiten de pagina lopen, kortom, de overlap. Deze kaders komen niet in de pdf. Ik kwam daarachter dat het daaraan lag, omdat ik een tekstkader BINNEN de pagina heb die hij wel in zijn pdf laat zien. Kortom, alles met een overlap, wat nodig is, verschijnt niet in de pdf.

Hoe kan ik een goede basispdf leveren en deze te laten certificeren door de instant pdf module in acrobat 6.0 pro.

In quark 4 classic kon je bewaar als bestand doen en een postcript maken en deze in distiller gooien. Maar in quark 6 gaat dit anders heb ik het idee.

Wie o wie heeft een antwoord.

Nookie

Toevoeging, als ik de opi functie uitzet bij de opties, dan komt hij er wel uit, maar ik krijg wel een error, maar hij lijkt goed in acrobat.

Maar die error gaf hij wel.

Is ie goed of niet??

OK, gaan we weer en keer (er staat hier genoeg op het forum, maar toch):

1. laad de Acrobat-PPD (bij mij ADIST5.PPD) in Quark
  2. laad de joboptions, zoals je die hebt gedownload, in Distiller
  3. maak een PostScript-bestand vanuit Quark met de Acrobat-PPD, met afloop
  4. mik het PS-bestand op distiller met de gewenste settings
  5. snij de gemaakte PDF op het juiste formaat
  6. start PitStop en certify
  7. klaar!

Ik werk al sinds een jaar of 7 met quark, een ps bestand maken in 4 was een eitje, maar ik zie de optie niet in 6 waar je het als een ps bestand kan bewaren. Ik zoek me suf.

Raar maar waar, kan het niet vinden

laat maar, heb m gevonden

zie hier:

[img:1037d3eb3b]http://www.colorworks.nl/fun/ps.gif[/img:1037d3eb3b]

bij het report bestand geeft hij aan dat er opi gebruikt is, een error dus. Komt dit omdat er tiff geplaatst is in quark??

Opi uitvinken bij het opslaan als postscript in Quark zal de oplossing moeten zijn, we hebben ook wel eens gecertificeerde pdfjes gehad met die foutmelding, maar ze stonden prima in de krant.

hij blijt erom zeuren, alleen bij tiffs. Omzetten naar eps zou kunnen, maar quark heeft iets met epsen, ik kan ze niet imorteren met een uitknippad, wel als tiff, dus ze moeten tiff blijven, want ik heb een uitknippad, maar ik wil dat die melding opi verdwijnt in het cert pdf report en alles uitvinken werkt ook niet in quark.

zucht k** quark

Wat doet QXP dan met een eps bij jou? Nooit problemen mee gehad. Heb je je uitknippad wel goed opgeslagen in Photoshop? Als je die niet goed opslaat, zie je inderdaad bij het importeren in QXP geen uitknippad eromheen zitten.