Quark en Suitcase - Waarom blijven fonts niet geactiveerd?

Wie kan me vertellen waarom een geopend font in Suitcase 10.1.3 gedeactiveerd wordt zodra ik in XPress een document open?

De SuitcaseXT heb ik er al uitgegooid! Dat werkt al helemaal niet…

Xpress en Suitcase werken zeer stroef samen…
Iemand een oplossing???

Ward

Gebruik je Suitcase 10 ook in OS9? Ikzelf gebruik ATM in OS9/Classic. Met InDesign 2 op X werkt dat dus niet en gebruik ik Suitcase 10. Het blijft een moeilijk probleem. In de meest recente Publish staat er een heel verhaal over. Zal er wel ff wat voor je uithalen en hier posten.

Ik heb in principe alleen in OSX Suitcase actief. Ik zie wel in de achtergrondprocessen dat de Suitcase Bridge (extensie) wel opgestart is. Als je in classic een andere fontmanager actief hebt weet je helemaal niet meer welk font er nog actief is?!?

De enige manier die nu werkt is:

• eerst suitcase openen in X
  • dan fonts activeren
  • Xpress (en classic natuurlijk) opstarten
  • na het openen document zijn sommige fonts uit de set ineens niet meer actief
  • met doc open terug naar XPress en dan fonts die inactief gemaakt zijn handmatig actief maken
  • als alle fonts nu weer actief zijn terug naar XPress. Deze werkt dan [zonder suitcaseXT] de font bij en kun je eindelijk beginnen…

Dit zou toch beter moeten kunnen?
Ik ben bijna in staat om de fonts in de systeemmap te gooien, maar dat is mijn eer te na :-))

ik zou graag je post nalezen…

Ward

Misschien een domme vraag, maar heeft Adobe haar ATM De Luxe nog niet in OS X versie gemaakt? Ik werk daarmee in OS 9 en op het werk.  Ik zat me af te vragen hoe ik verder moest in OS X met de postscript fonts.

Neen adobe heeft lang vooraf al bekend gemaakt dat ze ATM deluxe niet meer gingen ondersteunen naar OSX en verwijzen zelf(s) naar de andere 'partners' (op hun site) Fontreserve en extensis

groeten
Helix

[quote:post_uid0="helix"]Neen adobe heeft lang vooraf al bekend gemaakt dat ze ATM deluxe niet meer gingen ondersteunen naar OSX[/quote:post_uid0] Zie je maar weer dat zelfs Adobe die toch groot zijn geworden door de Mac nu deze klanten afstaat aan anderen :angry:

Dit nieuwe onderwerp had ik reeds aangemaakt zonder dat ik wist dat fontmanagers in dit onderwerp reeds ter sprake kwamen.

Groet,
Bert

Wat ook werkt: Classic activeren bij opstart, inclusief atm. Via ATM kun je fonts activeren die ook in X werken, maar zowieso in Xpress. (Daarnaast heb ik suitcase onder X actief). Dubbelop, maar het werkt. Alleen die g*&^vergeten quark laat vaak -niet altijd- alle fonts 'los' zien ipv in families. Daar is weer een oplossing voor met ATR (type reunion, maar die werkt niet altijd.