Quark Express 6.0 exporteer naar PDF

Hallo beste Macers,

Ik wil in Epress een document als Pdf bewaren maar dat lukt niet.
Krijg en melding die luid:
“Om de opmaak te kunnen bewaren als PDF bestand moet de huidige printer een Laserwriter zijn versie 7.0 of hoger”

Ik werk onder OS 10.2.6 en heb geen Classic 9 op mijn machine staan.
Wat moet ik doen???

Bij voorbaat dank Ilja

Acrobat distiller 6 is ook in je bezit? Als dat zo is kan je toch ook als bestand printen dan heb je zo en zo geen laserwriter nodig. Dan gooi je dat PS file later op Distiller 6 of 5

Het is dan wel een tijdelijke oplossing.
Maar onder voorkeuren bij Quark 5 wijzig/ voorkeuren / PDF.
Kan je allerlei instellingen zetten. Ga er vanuit dat dit in QXP 6
ook nog zit?! Wijs Distiller aan in jouw geval Distiller 6. Ben benieuwd of het gaat werken.

Hmmmm, interessant die melding: ik heb geen problemen met het maken van een pdf onde 6.0. De kwaliteit van 'exporteer' en dan PDF in de file menu is beter dan 'print als' pdf en je hebt compressie-mogelijkheden etc. Uiteraard kun je de 'zwaarte' ook bepalen van de pdf.

Je melding is vreemd. Is het misschien mogelijk dat je een laserwriter ofzo moet toevoegen aan je printers? Of had je dat al? Zou vreemd zijn, maar je weet nooit met Xpress… ik heb al meer vreemde dingen gezien met 6.0 inmiddels (2 weken in m’n bezit en werk er nu dagelijks mee) dus een upgrade zal er wel komen… hopelijk soon…

Paul

Maar waarom heb ik een laserwriter nodig ik wil niet printen ik wil het bewaren als PDF file en waar moet ik die driver vandaan halen ik werk alleen onder OS 10.2.6 en geen classic ik heb overal gezocht bij apple en versontracker maar ze hebben het alleen voor classic???

Ik heb geen distiller dus die optie gaat niet door

Ik hoor graag een reactie waar ik de driver voor Laserwriter vandaan kan halen???

Als dat het probleem zou zijn dat is het een domme fout van Xpress vind ik, maar je hoeft nergens iets vandaan te halen: in je afdrukbeheer (onder hulpprogramma's) heb je wellicht een printer geselecteerd of ingesteld? Misschien een inkjetprinter ofzo? Probeer eens een laserprinter toe te voegen met PPD's. Er staat en hele lijst van printers: pak een A3+ printer zodat je alle formaten kunt gebruiken bij het maken van pdfs. It;s just a try.....

Paul

bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb alleen mijn epson printer geinstalleerd hoe kan ik die andere instaleren, met de insalatieschijf.

of hoe moet het anders???

De installatieschijf had je ws. niet nodig. In X zit al een heleboel. Ok, dit is de procedure: 1. ga naar de map hulpprogramma's 2. activeer het programma afdrukbeheer 3. in printerlijst zit es. je epson? nu: klik 'voeg toe' 4. als het goed is kom je in een nieuw venster waar ook ergens 'voeg toe' in staat. Hier kies je 'handmatig' voor een printer. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik momenteel niet de mogelijkheid heb om dit laatste punt 4 te checken hoe het zit - ik kan nl. niet mijn printerinstelling controleren vandaag. De eerste 3 punten uit m'n hoofd, maar het 4e punt heb ik niet geheel in m'n hoofd hoe het zit. Maar, daar kunnen anderen nu wel mee helpen denk ik. Anders zet nog even een nieuwe vraag op het forum betreft printers.

Succes!

Paul

bedankt al weer maar ik kan geen printer toevoegen ik zie wel allemaal printers staan maar ik kan ze niet toevoegen, ik weet nog steeds niet wat er fout is groeten Ilja

Ik heb het gevonden Mac Help van Mac OS 10.2.6, enhet werkt perfect.

En dit word er geschreven door MacHelp

Een PostScript-printer toevoegen:

Om een bestand als PostScript-bestand te bewaren, dient u een PostScript-printer te selecteren in het Print-venster.

Als u niet over een echte PostScript-printer beschikt, kunt u een virtuele PostScript-printer toevoegen.

Open het programma ‘Afdrukbeheer’, kies ‘Voeg printer toe’ uit het Printers-menu en kies ‘Afdrukken via IP’ uit het venstermenu. Typ ‘localhost’ (zonder aanhalingstekens) in het tekstvak ‘Printeradres’, kies een printer uit het venstermenu ‘Printermodel’ en klik op ‘Voeg toe’.

Om een bestand als PostScript-bestand te bewaren, selecteert u de printer ‘localhost’ in het Print-venster en kiest u ‘Uitvoeropties’ uit het venstermenu. Vervolgens schakelt u het aankruisvak ‘Bewaar als bestand’ in en selecteert u in het venstermenu ‘Structuur’ de optie ‘PostScript’.

U kunt de printer een geschiktere naam geven wanneer u deze toevoegt. Schakel hiervoor het aankruisvak ‘Gebruik standaardwachtrij op server’ uit en typ een naam in het tekstvak ‘Naam wachtrij’. Het adres ‘localhost’ dient ongewijzigd te blijven.

De groeten van Ilja
:lol: :lol: :lol:

Tsja..... toch zit die Help functie er niet voor niets in he? Zelfs als je geen internet hebt kun je toch zelf je problemen oplossen! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Paul

Weet dan misschien hier ook iemand waarom mijn geimporteerde illustrator illustraties zo slecht uit de verf komen via Quark wanneer ik een pdf'je ervan maak? Vanuit Photoshop geimporteerde beelden zien er beter uit.

Ik gebruik Quark 6 in OSX.2.8. Vroeger hè… toen ik nog distiller hiervoor gebruikte, toen waren mijn platen nog wel scherp!!!

[i:dd5f47a917]Sja vroeger hè…[/i:dd5f47a917]

Hum, bij mij zijn de fonts verdwenen ??????????????

Iemand enig idee waardoor dit kan komen ???

:finderoud:

Als ik exporteer gaan de fonts wel maar de eps niet ???. In mijn vorige melding deed ik het via de print setup.

Blijft naadje :expressionless:

:finderoud: