Quark - Flightcheck

Hoi allen... Ik ben een splinternieuwe OSX gebruiker en loop dus tegen allerlei dingetjes. Ik zal dus de komende tijd waarschijnlijk dit forum gaan bestoken met allerlei vragen. Hierbij de eerste

Om mijn XPress bestanden te controleren gebruikten we altijd Markz Flightcheck. Helaas is er voor OSX nog geen versie gemaakt. Weet iemand of er een goed alternatief is, welke wel werkt in ?
(a.u.b. niet antwoorden dat we over moeten gaan op Indesign, want om allerlei redenen doen we dat (nog) niet)

bvd,
Christel

Hi Christel. welke versie gebruik je voor Quark? Bij Versie 5.01 kan je je documenten verzamelen voor service bureau en neemt daarbij alle Fonts en plaatjes mee.

[quote:e3a9461856="Urbin"]Hi Christel. welke versie gebruik je voor Quark? Bij Versie 5.01 kan je je documenten verzamelen voor service bureau en neemt daarbij alle Fonts en plaatjes mee.[/quote:e3a9461856]

Ik gebruik versie 5.0, en het verzamelen voor servicebureau is inderdaad prima, maar ik gebruik flightcheck altijd om het bestand technisch te controleren (kleuren, resolutie, cmyk/rgb/duotoon etc.) en dat kan ik nu dus niet meer. Bij een advertentie is dat niet zo’n probleem, maar als je een magazine maakt met honderden beelden is het heeeel erg lastig als je ze allemaal ‘met de hand’ moet controleren…

FC doet het onder classic prima hoor. Ik gebruik het dagelijks zonder problemen. Gewoon proberen en je zult het zien!

[quote:8d5cdd7264="Mmmarco"]FC doet het onder classic prima hoor. Ik gebruik het dagelijks zonder problemen. Gewoon proberen en je zult het zien![/quote:8d5cdd7264]

Weet ik, maar mijn nieuwe G5 :smiley: :smiley: draait geen classic meer :frowning:

Oh! Ruilen voor mijn G4, die kan het wel! :lol:

Ik zou zeggen gebruik ID2. Die heeft een erg complete check en collect. Maar ik zag op de site dat Flightcheck dat ze wél voor OSX geschikt is. Maar ff kijken.

Hmm , hier kan ik wel ff nieuwsflitsje van maken voor op de voorpagina!

de OSX versie is net verschenen!! http://www.markzware.com/main/

[quote:252bd24c94="ohho"]de OSX versie is net verschenen!! http://www.markzware.com/main/[/quote:252bd24c94]

:smiley: Eh ja dat zeg ik net. Heb het zelfs ff op de nieuwsflitsjes gezet? :wink:

Mooi gelijk is ff kijken ;)