quark geeft melding: dit project vereist enige reparaties

Ik heb van de week gehad dat ik aangeleverde bestanden vanaf cd opende en de volgende melding kreeg.

[img:be71b5e3cb]http://www.daantje.info/macosx/repareer.jpg[/img:be71b5e3cb]

Op zich zou ik me zoiets kunnen voorstellen ivm oudere versie van quark die werden geopend in versie 6.

Maar nu ben ik vandaag bezig een brochure op te maken in quark 6 en krijg ik ineens na een herstart die melding. Had de programma’s gewoon afgesloten, document opgeslagen. weet iemand misschien wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben en wat er zoal gerepareerd zou kunnen worden. Leuk is ook die verschillende opties die je kunt kiezen, ik heb voor nummer 3 gekozen, repareer het :wink:

Ik zie nu niks aan mijn document, het ziet eruit alsof alles in orde is, maar vind zo’n melding niet cool

De melding die jij gehad hebt heb ik zelf nooit gehad, maar in de loop der tijd wel veel gezeik gehad met Quark 6.1

Ik doe standaard eigenlijk altijd eerst de ‘no-use’ woordenboeken weggooien en de help map.
Mijn ervaring is dat Quark van dit spul behoorlijk in de war raakt, eens je het weggooit… geen problemen meer…

Het is het proberen waard…

Ik heb laatst dit "probleem" ook gehad! Zag gelukkig niks veranderen in het document. Bij mij was het origineel wat ik opende een xpress 4.11 document en bewaard als 6. Volgens mij is het onschuldig en hoeft men niet bang te zijn. :wink:

ik zou er alleen graag iets meer van willen weten, ik krijg ook de indruk dat het geen kwaad kan, maar ik weet het liever zeker ;)

Hoi Frans,

In oudere versies ken ik het wel en wat ik altijd deed was een nieuw bestand aanmaken met hetzelfde pagina formaat. Je basislijnstramien gelijkzetten als je dat gebuikt. Dan op schetsformaat.
En vergeet niet je pagina vast te zetten als je linker en rechterpagina’s gebruikt in het “kapotte” bestand.
Het meldinggevende bestand ook op schets en alle pagina’s selecteren en overslepen.

Negen van de tien keer is het probleem opgelost.
Maar ik geef geen garantie.

Toch succes gewenst.

Groetz,
Max mom 8)

Hmmm, dat zou een oplossing kunnen zijn voor kleine opmaakjes. Als je zoals ik reisgidsen van 100 pagina's plus aan het maken bent lijkt me dat toch behoorlijk risicovol, en daarnaast erg tijdrovend (en tijd is een kostbaar ding in de grafische sector :wink: )

het gaat hier om een document dat gemaakt is in quark 6, vers document. Misschien een beetje onhandig uitgelegd, het voorbeeld dat ik aanhaal ging over oude files openen met 6.

Wat bedoel je met vastzetten van je pagina’s?

[quote:8177d16847="frans de reijdt"]Wat bedoel je met vastzetten van je pagina's?[/quote:8177d16847]

De pagina een vast paginacijfer geven. Ik ben nog niet thuis in 6, dat hoop ik binnenkort wel te worden.
Maar t/m 5, en dat zal nog steeds wel, kan je een pagina “vastzetten” door hem een eigen paginacijfer te geven.
Als je met linker en rechterpagina’s werkt wordt je NIET blij als alles van links naar redchts schuift.
Ik zal het meteen maar even uitleggen, misschien weet je het al maar dan is er vast iemand anders die het handig vindt.
In de paginalayout selecteer je bijvoorbeeld de eerste pagina (die niet mag verschuiven) en onderin dit venstertje staat dan welke pagina het is. Daar klik je op en dan kan je de pagina een ander(eigen) paginacijfer meegeven.
Ik hoop dat het duidelijk is.

@madsven: het kan ook met hele boeken. Gewoon heeeeeeeel goed opletten. Overnieuw beginnen is ook tijdrovend.

Ik hoop dat het werkt en Succes,
Groetz,
Max mom
8)

kende de optie vastzetten nog niet, het slepen van pagina's van ene doc naar andere in schets modus wel. Bedankt! :)

Graag gedaan!

Max mom 8)