Quark skriensjotje

Kijk naar de laatste spread, is het niet om te huilen? [img:a285e0f61d]http://www.sproets.nl/quarkxpress-gek.jpg[/img:a285e0f61d] Ik ga van al die vreemde dingen die ik met QXP tegenkom maar eens archiveren.

Of gewoon van QXP afstappen... :P

JAAAAHAAAAA, ik ben hier op de studio al een tijd aan het lobbieën voor de switch. Tot die tijd troost ik me maar met het verzamelen van rare QXD Screenshots...

Goeiendag,

Ik zeg maar meteen dat ik een trouwe Indesignfan ben, maar kan het niet zo zijn dat je toevallig het Nul punt van die pagina op een andere plek hebt staan, bv 15 of 20 mm. Tenminste dat zou ik zeggen op dit beeld!! :wink:

Goede opmerking, maar als ik nul-punt voor die spread goed zet dan staat de rest op -2 nog wat... De pagina's blijven ten opzichte van elkaar dus niet gelijk. Als ik print op onze postscript printer dan moet ik alle inhoud buiten de laatste spread plaatsen om goed te krijgen. Het lijkt of de voorvertoning van de stand van de pagina niet goed is...

Inmiddels heb ik de pagina’s vervangen en is het min of meer opgelost. Ik heb wel bewaard als en inhoud weggegooid, voor het QXD rariteiten kabinet.

Jah,

Ik heb net zelf ook nog even gecheckt, maar bij mij doen ze het alletwee goed, zowel Indesign CS1 als CS2 en zelfs in Quark, daar blijft het nulpunt idd hetzelfde op alle pagina’s. Ik heb er geen verklaring voor. Wat nog wel zou kunnen is dat je in Hoge Schermweergave werkt, daar valt het mij ook wel eens in Indesign (ja sorry, maar het is echt zo) op dat hij het beeld niet goed kan plaatsen en dan zet hij een bepaald stuk beeld op een andere plek op het scherm, maar voor de rest heeft dat geen nadelen.

Succes verder met je logboek voor Quark :stuck_out_tongue:

volgende keer ff het fileetje erbij doen kunnen we allemaal lachen omwat je fout doet. btw... quark sux, maar dat is slechts de mening van miljoenen 8)

Ik heb zelf ook nog een screenshot 'rariteitenkabinet van Quark'.

Opeens waren mijn menu’s half engels half nederlands, totaal willekeurig.

heb toch ook wel gelachen met quark vroeger; als je tijdens de correcties met een klant die vroeg een text te verwijderen een marsmannatje tevoorschijn kon laten komen die je kader kapot schoot .:D

Zit dat er eigen nog in?

[quote:2901aba6dd="mekker"]heb toch ook wel gelachen met quark vroeger; als je tijdens de correcties met een klant die vroeg een text te verwijderen een marsmannatje tevoorschijn kon laten komen die je kader kapot schoot .:D

Zit dat er eigen nog in?[/quote:2901aba6dd]

ja… maar vraag me niet waar! heb m een paar maand geleden nog voorbij zien lopen…

Ik heb het Quark filetje met de scheve pagina's bewaard dus ik kan 'm door mailen.

Sjift-Appeltje-Alt-K dan komt het mannetje.

Maar idcs heeft ook een kleine alien... in het print menu!

O ja, hoe dan?

Maak een Printstijl met de naam (let op kapitalen!):

Friendly Alien

Klik op de voorvertoning in het printvenster rechts (het 'pagina’tje)

dit is het nieuwe, nog geheime programma Adobe Spacemonkey:

[img:cd416ea99f]http://www.13m2.speedlinq.nl/images/spacemonkey.jpg[/img:cd416ea99f]

[quote:df49c9a2db="Xenophon"]Ik heb zelf ook nog een screenshot 'rariteitenkabinet van Quark'.

Opeens waren mijn menu’s half engels half nederlands, totaal willekeurig.[/quote:df49c9a2db]

Quark encounters of the nerd kind :stuck_out_tongue:

Dit gaat een topic worden met eastereggs? Mn stagebegeleider kreeg in QXP de melding dat de hulplijn krom was. :roll:

Grappig...

gaan we lekker weer eens Quark afzeiken met z’n allen?..

…onregelmatigheden… mhmmm… kan me niet voorstellen dat in ID géén bugs zitten…

tja… ik zou zeggen verzamel er lekker véél…

…wat ik nou niet begrijp; Iedereen loopt te zeiken…

een derde hier heeft ID illegaal… (en nou niet allemaal correct gaan doen aub)
een derde hier werkt hier met ID omdat de baas dat besloten heeft…
een derde hier heeft ID… en wat ze ermee doen?.. ik zie weinig mooie dingen: alleen een hoop gelul over de concurrent… (zo creatief zijn we dan ook weer niet, hier…)

als uiteindelijk alles gedrukt is… WHO *** CARES 'BOUT THE SOFTWARE… (Heb met mijn opdrachtgever nog [u:76036ca1b0]nooit[/u:76036ca1b0] hoeven lullen over mijn opmaakpakketje)

Schlüss

:moe: Max

[quote:d30b94a243="maxunamax"]Grappig...

een derde hier heeft ID… en wat ze ermee doen?.. ik zie weinig mooie dingen: alleen een hoop gelul over de concurrent… (zo creatief zijn we dan ook weer niet, hier…) Max[/quote:d30b94a243]

Ff een beetje offtopic Max, maar wordt het niet eens tijd voor een creatieve bijdrage van jouw hand in Het Grote ShowCase-topic!

Misschien kan ik Quark rariteiten kabinet uitbreiden met InDesign rariteiten?