Quark "tweedehands" mag dat?

[quote:fa9b8b1530]Transferring ownership Quark will only transfer licenses as a result of a merger or acquisition. We must receive notification of a merger or acquisition on company letterhead. This document should provide information about new contacts and serial numbers. We must also receive complete transfer documentation. Incomplete information or discrepancies may result in denial of the transfer request. Please fax your documentation to 307.772.7123 to initiate the transfer process. [/quote:fa9b8b1530]

Dus al diegenen die Quark “tweedehands” kopen hebben geen poot om op te staan als ze gecontroleerd worden door de BSA?

Dan kan je net zo goed een copy draaien ipv het pakket voor 3/4 van de prijs over te nemen van iemand, als je het strikt juridisch bekijkt.

Heeft iemand hier misschien wat meer info over?

Ik heb laats een pakket 3.3 overgenomen van iemand, voor een habbekrats € 25.00, toen ik Quark belde hebben ze het voor zover ik het begreep zo over gezet op mijn naam en kon ik zonder problemen een upgrade bestellen. Ik heb dit niet gedaan, omdat ik heel tevreden ben met Indesign, maar ik zou het wel leuk vinden om nu precies te weten hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

Leuker kunnen we het niet maken… zucht!

Dit geldt voor zeer veel software ( en voor veel hardware ook, zie garantiebepalingen. Alleen geldig voor eerste gebruiker ). Jij koopt de 'rechten' op een software pakket en jij hebt geen recht om die rechten weer door te verkopen....

Owja, ennu 2ehands mag dus eigenlijk strict genomen gezien niet.

Nou , zeer veel software, Adobe bijv. heeft de zogenaamde "tranfer of ownership" formulieren. En Bij Macromedia is het bezit van een cd + serienummer voldoende om eigendom aan te tonen en dit is ook bij hun overdraagbaar.

En wat mij met name verwarde was dat ik dit las nadat die mevrouw mij zo vriendelijk geholpen had
:wink:

Ik stel je antwoord bijzonder op prijs, maar kan je misschien wat specifieker zijn over de software producenten die dit beleid ook hanteren? (ivbm eventuele tweedehands aankopen)

Ik weet zo ff niet uit mn hoofd welke pakketten maar in een aantal EULA's heb ik die zaken gelezen. Maar dit waren wel veelal 'goedkopere' pakketten van rond de Euro 200,-. Ik zou het altijd ff uitzoeken voordat je wat 2ehands koopt,

Waarschijnlijk passen ze het wat soepeler toe dan het geschreven is.

Van belang is eigenlijk wat er in de koopovereenkomst staat. Meestal zit zo’n licentie in de doos en die zie je dus pas als je de doos uitpakt. Omdat je er niets van wist tijdens de koop, worden die voorwaarden je dus eenzijdig opgelegd en zijn ze niet geldig.

Een uitzondering zijn algemene voorwaarden die bij de kamer van koophandel gedeponeerd zijn, maar hierin mogen weer geen onredelijk bezwarende voorwaarden staan.

Ik denk dus dat ze je niks kunnen maken, tenzij er op de buitenkant van de doos staat dat de software niet doorverkocht mag worden.

Hans

Volgens mij is het juridisch ook allemaal in de haak, mits de verkoper zijn software wist, aangezien die de licentie heeft verkocht. Je kunt de koper nooit vervolgen, die doet immers niets dat strafbaar is.

[quote:2225a88f18="Richard Kruizinga"]Volgens mij is het juridisch ook allemaal in de haak, mits de verkoper zijn software wist, aangezien die de licentie heeft verkocht. Je kunt de koper nooit vervolgen, die doet immers niets dat strafbaar is.[/quote:2225a88f18]

Hij hoeft m niet eens te wissen. Zonder dongel is Xpress toch onbruikbaar.

[quote:eb5d823af8="Mmmarco"]Zonder dongel is Xpress toch onbruikbaar.[/quote:eb5d823af8] [heel erg fout en off topic]Sinds wanneer?[/heel erg fout en off topic] Sorry, kon het niet laten. :o

[quote:6cd1572d2c="Mmmarco"][quote:6cd1572d2c="Richard Kruizinga"]Volgens mij is het juridisch ook allemaal in de haak, mits de verkoper zijn software wist, aangezien die de licentie heeft verkocht. Je kunt de koper nooit vervolgen, die doet immers niets dat strafbaar is.[/quote:6cd1572d2c]

Hij hoeft m niet eens te wissen. Zonder dongel is Xpress toch onbruikbaar.[/quote:6cd1572d2c]

Goh.