Quark Xpess 4.11 Afbeeldings fout

Hallo,

Ik ben in quark Xpress 4.11 Paspoort een folder aan het maken.
Nu heb ik zelf een JPG op internet gevonden, beetje aangepast en in quark gezet (eps en tiff geprobeerd)

Telkens als ik hem dan als PDF export gebeurd ziet het er zo uit:

[img:9ddb8154f0]http://www.jdmweb.nl/bla.jpg[/img:9ddb8154f0]

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Bedankt!

Gr Johan

Exporteer je vanuit Quark naar PDF? Is de PDF voor drukwerk of internet bedoeld? Meestal komen dit soort problemen door de instellingen bij het maken van de pdf. Een betere methode is eerst postscript maken en die door de Distiller heenhalen met de instellingen tbv het medium waarvoor je het gebruikt. Dus niet via de PDF-writer. Veel suc6 ermee :roll:

Het is voor drukwerk bedoeld. alleen check ik het gewoon even allemaal in PDF ik exporteer naar EPS, haal die door distiller en bekijk dan de PDF (exporteren vanuit mijn quark werk niet helemaal, misschien mijn volgende vraag :wink: )

Maar ik kan ook niet kleurscheidingen printen… Best irritant

Iemand die het weet hoe het komt verder? Want in het EPS’je is het ook…

Je JPG staat nog in rgb? Omzetten naar CMYK voor drukwerk.

[quote:552866527a="dino2"]Je JPG staat nog in rgb? Omzetten naar CMYK voor drukwerk.[/quote:552866527a]

Shit wat een sukkel! op dit moment gooi ik me hoofd tegen de muur :sealed:
Hij was RGB :x

THNX! :smiley:

Koel Johan.... gelukkig kan je weer verder met je folder.

Tip: check je bestand met Preflight Pro. Niet goedkoop maar deze geeft je meteen alle mogelijke fouten aan in je opmaak en gebruikte bestanden.

Ook kan je Preflight Pro gebruiken om “collect” te doen van alle items. Zoals in Quark “verzamel voor servicebureau” maar dan inclusief de fonts.

[quote:306fddda33="MDF"]Tip: check je bestand met Preflight Pro. Niet goedkoop maar deze geeft je meteen alle mogelijke fouten aan in je opmaak en gebruikte bestanden.

Ook kan je Preflight Pro gebruiken om “collect” te doen van alle items. Zoals in Quark “verzamel voor servicebureau” maar dan inclusief de fonts.[/quote:306fddda33]

Ik heb Flightcheck 3.86 PPC… kan het daarmee ook?

met flightcheck kan dat ook. Je kunt zelfs pdf-jes op flightcheck gooien. (in ieder geval in versie 4.5) Oudere versies van flightcheck kunnen niet goed overweg met jpeg's in Quark. Maar tiff en eps gaat prima. Ik zou er niet aan moeten denken om zonder flightcheck te werken, gaat veel extra tijd kosten en de kans is groter dat je iets over het hoofd ziet.

Nog even wat, is het niet de bedoeling dat je via je print venster -> printer -> bestemming : bestand en bewaar als bestand doet, kies postscript (geen eps dus, maar PS) en DAN pas door de distiller halen? Dus niet bewaar pagina's als eps?!?

:?
ik meen dit te moeten doen van de Heren des PDF
:wink:

het kan allebei, maar printen als bestand heeft bijvoorveeld voordelen als je bijv. een bestand hebt met meerdere pagina's