Quark Xpress 5.x? - Gebruikt iem. het al en hoe bevalt het?

Allright. Xpress is er nu een paar maanden. Dat is genoeg om er aan te wennen. Gebruikt iemand het al? Heeft iemand er de upgradeprijs voor over? (590 euro vanaf 4.x of 890 euro vanaf 3.x -per versie ofcourse-) Gebruik je het al? Is het een productiever programma dan 4.x? Merk je echt een verbetering? Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zijn websites met xpress gaat ontwerpen, maar wie weet werkt het lekker. (Ik heb er nog geen ervaring mee). Werken de layers net zo goed als bv illustrator/ID2? Vindt je het niet erg weer een upgrade te moeten kopen als xpress OSX compatible is? Reacties zijn welkom...

Redenen ten over om NIET te doen.

Ten eerste, QuarkXPress 5 is niet OS X complitable.  :(  Ten tweede, hier en daar wat new facelift.  ???  en websites maken kun je beter doen met andere programma's. Het is niet uitgebreider dan Quark 4.

Flightcheck herkent quark 5 document niet, dus je moet hem altijd opslaan als quark 4, waardoor je die lagen niet kunt gebruiken. Dus geen zin om lagen te gebruiken. Shadow valt vies tegen.

Het is niet stabiel als Quark 3 en 4. Quark 3.32 is voor mij nog steeds de beste(afgezien van schaalvergroting).

Tenslotte komt er in 2003 pas update dat complitable is met OS X. Dus geld nu NIET verspillen, zou ik zeggen.

en... opslaan als jpg en zo valt ook tegen...

Quark 4 stabiel? :p  Ja als je nix anders aan heb staan zeker... :p

alle nieuwe functies in quark 5 waren vroeger al beschikbaar via plug ins!

dit zegt genoeg :slight_smile:

gewoon wachten op osx versie van xpress
dan kan de gehele grafische industrie EINDELIJK overstappen op macosx

hopelijk volgen alle andere grafische paketten dan ook (buiten adobe natuurlijk)

vb: preps en enfocus pitstop