Quark Xpress 5.x? - Gebruikt iem. het al en hoe bevalt het?

Allright. Xpress is er nu een paar maanden. Dat is genoeg om er aan te wennen. Gebruikt iemand het al? Heeft iemand er de upgradeprijs voor over? (590 euro vanaf 4.x of 890 euro vanaf 3.x -per versie ofcourse-) Gebruik je het al? Is het een productiever programma dan 4.x? Merk je echt een verbetering? Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand zijn websites met xpress gaat ontwerpen, maar wie weet werkt het lekker. (Ik heb er nog geen ervaring mee). Werken de layers net zo goed als bv illustrator/ID2? Vindt je het niet erg weer een upgrade te moeten kopen als xpress OSX compatible is? Reacties zijn welkom...

Redenen ten over om NIET te doen.

Ten eerste, QuarkXPress 5 is niet OS X complitable.  :(  Ten tweede, hier en daar wat new facelift.  ???  en websites maken kun je beter doen met andere programma's. Het is niet uitgebreider dan Quark 4.

Flightcheck herkent quark 5 document niet, dus je moet hem altijd opslaan als quark 4, waardoor je die lagen niet kunt gebruiken. Dus geen zin om lagen te gebruiken. Shadow valt vies tegen.

Het is niet stabiel als Quark 3 en 4. Quark 3.32 is voor mij nog steeds de beste(afgezien van schaalvergroting).

Tenslotte komt er in 2003 pas update dat complitable is met OS X. Dus geld nu NIET verspillen, zou ik zeggen.

en... opslaan als jpg en zo valt ook tegen...

Quark 4 stabiel? :p  Ja als je nix anders aan heb staan zeker... :p

alle nieuwe functies in quark 5 waren vroeger al beschikbaar via plug ins!

dit zegt genoeg :slight_smile:

gewoon wachten op osx versie van xpress
dan kan de gehele grafische industrie EINDELIJK overstappen op macosx

hopelijk volgen alle andere grafische paketten dan ook (buiten adobe natuurlijk)

vb: preps en enfocus pitstop

Ben het met boesboes eens. -zie eerdere post van mij over vergelijking tussen Indesign en XPress-: Quark vertelt bij iedere update, bijna hyperventilerend van trots, dat er nu een bepaalde feature X inzit. Die is echter al lang door anderen op de markt gebracht (ext.) en goed verkocht!

Je ziel en zaligheid op de OSX versie van XPress gooien lijkt me zeer onverstandig. In het verleden zijn alle XPress gebruikers jarenlang ordinaire betatesters voor Quark geweest, omdat het programma vol met bugs zat! Ik verwacht eigenlijk dat versie 6 niet veel anders zal brengen…
Ik vrees ook- Quark kennende - dat er weer fors in de buidel zal moeten worden getast bij een update. Arrogante maffia praktijken! De grafische wereld is gelukkig voorzichtiger geworden. Als ze niet over MOETEN, (omdat ze de aangeleverde bestanden niet meer kunnen lezen) zullen ze het vanwege kosten en mogelijk verlies aan productiesnelheid wel een poosje uit hun hoofd laten.

Maar, heeft iem xpress 5 al eens GEBRUIKT? (bestaan dat soort mensen überhaupt?)

En is het nu ook zo als ik net 5 heb aangeschaft en over een paar maanden 6 uitkomt, ik het hele pakket opnieuw aan moet schaffen? Dan kun je beter wachten zou ik zeggen.

Ik gebruik Xpress passport 5 en Indesign 2. Het is nl. niet mijn gewoonte om een oordeel over een programma te geven als ik het niet goed ken. Er wordt al zo veel gezeurd zonder voldoende onderbouwing.

Maar, heeft iem xpress 5 al eens GEBRUIKT? (bestaan dat soort mensen überhaupt?)

Heb net een magazine afgewerkt in QuarkXpress 5. Tsja, had net zo goed in 4.0 gedaan kunnen worden. Ik heb in ieder geval geen problemen ondervonden. Alles werkte zoals je van 4.0 zou verwachten.

Ik gebruik normaliter al InDesign 2, maar voor twee klanten is QuarkXpress nog in de race. Ik probeer echter deze mensen om te praten naar InDesign.

Wij hebben sinds kort Xpress 5 en als ik zie wat Xpress t.o.v. versie 4 aan vernieuwingen brengt dan ik weet ik niet waar ze al die tijd mee bezig zijn geweest in Headcauters QuarkDOTcom.

überhaupt om is het onmogelijk om nog een update te bestellen in nederland,
het heeft aardig wat tij en geld gekost om TE MOGEN WERKEN MET KWARK EXPRESS 5,

Om als voorbeeld te noemen zeg ik, kijk voor de aardigheid wat ze nu v.h. lagenpalet gemaakt hebben…dat lijkt in mijn ogen meer op MacPaint (1989) als dat het ook maar enigsins qua functionaliteit in de buurt komt van Indesign 2, Als ik in versie 5 een laag vegrendel kan ik hem evengoed vergrendelden en NOG ERGER WEGGOOIEN!!!

transparantie??? Huh wat is dat…

Tekstomloop v.h. gereedschap: maken ze een knop voor indentieke gereedschappen (dus alle tekstgereedschappen) kun je hierna NIET de tekstomloop UIT zetten, je met je ze weer 1 voor 1 selecteren.

Zoomen nog steeds belachelijk laag: 800 % (dat kon al in Versie 2.0!!!)

en zo kan ik nog wel even doorgaan…

Het moet niet gekker worden voor een update van 599 euro

En dan mogen wij maar bidden dat er een versie voor het verreweg Superieure OSX uitkomt!!!

Niet dat Idesign hosanna is, maar ze hebben hiermee in elk geval een innovatief produkt op de markt gezet, dat een groot probleem heeft en dat is in mijn ogen de Snelheid van de Workflow.

Ik hoop van Ganze harte dat KwarkExpress minstens driekwart van het marktaandeel verliest.

gr. Een Indesign aanbidder, die Xpress zo langzamerhand uitkotst.

:frowning:

Oei, dat klink niet erg best. Zo langzamerhand geloof ik dat kwark zijn klanten al zo'n 7 jaar geleden uit het oog is verloren. Ik ken wer-ke-lijk niet een bedrijf dat zo weinig klantgericht denkt. Dit grenst aan fraude, als je het mij vraagt. Veel geld voor niks vragen.

Quark heeft voor velen nog een pluspunt: ze kennen het van voor naar achter. Het grootste probleem om over te stappen naar ID2 is meestal tijdgebrek om het goed in de vingers te krijgen. Maar goed, da's natuurlijk de bekende discussie.

Ik gebruik nu een tijdje QXP 5 en ben niet ontevreden. Maar het verschil met versie 4 is echt belachelijk weinig. De nieuwe functies zijn niet gebruiksvriendelijk en/of werken niet intuitief. Het enige grote pluspunt is het verdwijnen van die %&$^%dongel… Ben bang dat ik van de zomer wel weer de OSX versie ga kopen, tenzij ik voor die tijd genoeg vertrouwen heb in ID2 (of ID3…). Maar degene die nu nog een versie 5 aanschaft heeft blijkbaar te veel geld over. Die mag me gelijk even mailen, dan zal ik m’n banknummer ff geven…

Quark heeft nu (onder andere) extra: - Verzamel voor servicebureau MET fonts :) (ben ik wel erg blij mee...elke keer die K***e fonts er bij zoeken...) - Web-documenten en Web-functies - Contextmenu's - Tabellen - Vereiste componenten - Lagen

Ik moet zeggen niet onwijze updates, maar ik onder vind er minder problemen mee dan met 4.11.

Het enige wat minder is, is dat als ik nu een eps maak vanuit Xpress, dat ik die niet (altijd) meer kan openen vanuit illustrator 8… heel jammer.

Steve

Oh wat ik wel jammer vindt, is in XPress 5 (1e versie) was als je (meerdere) bestanden gewijzigd waren en je ging kijken bij gebruikte... (Alt-F13) en je selecteerde al je bestanden, drukte Alt en dan verander!!! Dat dan ALLE gewijzigde documenten veranderde naar de originele, zonder eerst 25 keer ok of enter te moeten kliken!

Alleen deze hebben ze uit de 5.01 uitdate gehaalt!!!
(Dit was zeg maar nieuw in 5)

:frowning: Steve

Nog een voordeel van Xpress 5

NO MORE DONGEL :!: :!:

Steve

Oh wat ik wel jammer vindt, is in XPress 5 (1e versie) was als je (meerdere) bestanden gewijzigd waren en je ging kijken bij gebruikte... (Alt-F13) en je selecteerde al je bestanden, drukte Alt en dan verander!!! Dat dan ALLE gewijzigde documenten veranderde naar de originele, zonder eerst 25 keer ok of enter te moeten kliken!

Alleen deze hebben ze uit de 5.01 uitdate gehaalt!!!
(Dit was zeg maar nieuw in 5)

:frowning: Steve

[quote:ed7902c1f1]Het enige wat minder is, is dat als ik nu een eps maak vanuit Xpress, dat ik die niet (altijd) meer kan openen vanuit illustrator 8... heel jammer. [/quote:ed7902c1f1] Daarom ben ik ook weer zo blij met Illustrator 10....

Die verzamelfunctie is inderdaad ook een stap vooruit

steve jobs heeft tijdens z'n keynote, quark x press mooi zwart gemaakt :)

NICE! :slight_smile:
hehe