Quark Xpress 7 draait niet op nieuwe 27" iMac (10.6)

Op onze nieuwe iMacs met systeem 10.6 (snow leopard) draait Xpress niet meer (hebben het helaas nog af en toe nodig). Hebben alle updates voor Xpress 7 doorgevoerd, maar zonder resultaat.

Hadden bedacht om op de iMac een systeem versie achteruit te gaan (10.5.4), maar dat pikt de iMac niet.

Is dit een bekend probleem? Wie heeft er een oplossing zodat we toch nog af-en-toe Xpress kunnen draaien? Oh ja… en Xpress upgraden naar versie 8 is niet echt een (veel te dure) optie!

Quark 7 ondersteunt inderdaad SL niet. Als je nog een 10.5 schijf hebt liggen, kan je toch gewoon een clean install doen.

De imac pikt dit wel, maar je moet het wel via een omweg doen. Zie: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2265014&tstart=0

Groet van de Dorker

[quote:01d02ee07f="JBStudio"]Quark 7 ondersteunt inderdaad SL niet. Als je nog een 10.5 schijf hebt liggen, kan je toch gewoon een clean install doen.[/quote:01d02ee07f]

Nee, hebben we dus geprobeerd, maar gaat niet!

Xpress 8 upgrade is geen oplossing?

Edit, laat maar, las je laatste regel net pas…

Welke 10.5 schijf probeer je? Het moet nl wel lukken met de [b:78b6fc8d3b]retail[/b:78b6fc8d3b] schijf. Je zal dan eerst op de iMac volledig de schijf moeten wissen en dan weer 10.5 installeren. Maar je bent toch niet gek om voor QXP je schijf opnieuw te gaan inrichten? Ohja en dan tel ik je "garantieschending" niet mee. Volgens mij kan je beter of upgraden naar 8 of ergens een 2ehands mac scoren waar QXP7 op draait. QXP...ik wist dat het nog bestond maar geen SL ondersteuning? Sounds like the good old days: We maken geen native OS X versie, je koopt maar een PC... (Hello InDesign :P )

Wat ik ook niet helemaal begrijp. Je hebt het over nieuwe macs. Waar zijn de oude dan? Je kan er misschien daar een in gebruik nemen met het o zo mooie (lees: maar niet heus) QuarkVerpest.

Groet,
JBStudio

[quote:8568f58f8e="MouseMighty"]Ohja en dan tel ik je "garantieschending" niet mee.[/quote:8568f58f8e] Gewoon even de megeleverde schijf herinstalleren bij hardwareproblemen en inleveren in blondmodus.

Heb je een bestand, genaamd XPSScriptingAddions.osax op je Mac staan? Deze dan verwijderen/verplaatsen en nogmaals proberen.

[quote:bd851dae65="Night"]Heb je een bestand, genaamd XPSScriptingAddions.osax op je Mac staan? Deze dan verwijderen/verplaatsen en nogmaals proberen.[/quote:bd851dae65]

Kan het niet vinden, waar zou dit moeten staan?