Quark xpress; programma is onverwacht gestopt

Vandaag van de één op de andere dag krijg ik als ik Quark Xpress op start de volgende melding; het programma Quark Xpress is onverwacht gestopt. Elke keer als ik het wil openen. ik heb het opnieuw geinstalleerd maar blijf deze melding krijgen. Kent iemand dit probleem en heb je een oplossing? (ja Indesign gebruiken natuurlijk maar ik moet X-press documentjes kunnen openen die ik aangeleverd krijg..)

Heb je iets aan je systeem veranderd? Een programma doet zo iets niet vanzelf (spoken?).

Vrijdagmiddag werkte het prima. Nu niet meer. Ik had geen nieuwe dingen geistalleerd en vanavond krijg ik ineens die melding. Inmiddels heb ik echter wel Quark zelf opnieuw geinstalleerd..

Dit heeft niks met de grafische wereld te maken.

Mischien heb je prongeluk plug-ins gewist?

Of de reden waardoor her-instaleren niet werkt … is mischien omdat de c.d beschadigt is?

Ik heb geen idee! maar meschien help het

...en krijg nog steeds die melding

[quote:b021bef5e1="RoBotje"]Vrijdagmiddag werkte het prima. Nu niet meer. Ik had geen nieuwe dingen geistalleerd en vanavond krijg ik ineens die melding. Inmiddels heb ik echter wel Quark zelf opnieuw geinstalleerd..[/quote:b021bef5e1]

Dan klinkt het van die plu-in (s) opeens logisch!

Gek genoeg gebeurd dat zeer regelmatig als Quark niet op legale wijze geinstalleerd is. Dat gebeurde mij destijds tenminste, inmiddels werk ik onder licentie en gebeurd dat me nooit meer.

Velke versie?? Gebeurt het bij het opstarten van XPress aleen of probeer je het te openen door op een document te dubbel-klikken? Een corrupt doc kan erg vervelend doen. En dan heb je ook nog fijne noodzakelijke plugins van de originele maker, verkeerde fontversies, corrupte paden en verschillende versies die al dan niet meertalig zijn opgeslagen.

Kortom: vertel eens iets meer…

Het gebeurd ook als ik het programma zelf open. Dus geen corrupte fonts of degerlijken... versie: 6.0

Ik zie in mijn mapje Quark xpress helemaal geen plug-ins.

Sind osx werken de meeste dingen goed en daarom
doe ik bijna geen systeem beheer. Ik weet niet eens waar
plug-ins zouden moeten staan. Ik dacht in het mapje Quark
zelf maar goed.
Het gekke is dat ik het programma al eens eerder opnieuw geistalleerd
heb en toen werkte het prima. Vandaag dezelfde cd gebruikt en
nu dus steeds die melding…

Dan zijn het de plug-ins, ik heb zelf het programma niet dus weet ik ook niet in welke map ze staan ... zoek ze is met spotlight (een trefwoord in typen bij spotlight)

Overstappen op Indesign that's what i say :P

Sowieso updaten naar 6.5 lijkt me.

En dan is QXP zeeeer gevoelig voor foute fontjes.
Dus om te beginnen ns even alle niet noodzakelijke en standaard fonts op non actief zetten.
Gebruik je Suitcase? Dat kan nog ns extra dwarsliggen. Alle suitcase fonts even dr uit gooien.

Het gebeurt om de haverklap hoor ... niets raars aan. Niets te maken met xtentions, want elf met alleen de standaard xt's crasht hij ... soms heb ik dagen niets, andere dagen niks dan ellende. Niets helpt dan ook, je bent overgeleverd aan zijn goede wil, en ineens start hij wel door na 27 pogingen ... QXP zuigt grote tijd ...

En überhaubt geen Suitcase gebruiken.

Updaten naar 6.5 is geen overbodige luxe inderdaad. Ik heb een tijdje versie 6 gebruikt, maar dat was een grote ellende. Met versie 6.5 heb ik nooit problemen gehad.

Misschien moet je met suitcase even een scan doen op corrupte fonts, die kunnen ook wel eens problemen geven.

Ik ben er achter! Het is idd een conflict tussen Xpress en suitcase. Ik had in de suitcase voorkeuren "launch at start up" aangevinkt en sindsdien is denk ik het probleem ontstaan. nu dat weer uitstaat doet Xpress het gewoon weer. Igg Bedankt voor jullie reacties!!

[quote:42b783bf1b="strigoi"]Overstappen op Indesign that's what i say :P[/quote:42b783bf1b] Wát een onzin.... De uitlaat van mijn Peugeot is kapot: JAAAAA Koop een Citroën!!!!!

De oplossing
Even alle fonts uitzetten en als dat geen oplossing biedt: De XPress preferences weggooien en opnieuw XPress opstarten

Dan werkt alles weer als vanouds

[quote:d082cc71f8="Night"][quote:d082cc71f8="strigoi"]Overstappen op Indesign that's what i say :P[/quote:d082cc71f8] Wát een onzin.... De uitlaat van mijn Peugeot is kapot: JAAAAA Koop een Citroën!!!!!

De oplossing
Even alle fonts uitzetten en als dat geen oplossing biedt: De XPress preferences weggooien en opnieuw XPress opstarten

Dan werkt alles weer als vanouds[/quote:d082cc71f8]

Jaaa,

Er rammelt iets dus ik ga maar olie verversen. Kan geen kwaad denk ik… toch…?

[quote:23d4e85631]Quark xpress; programma is onverwacht gestopt[/quote:23d4e85631]

Houden ze er dan eindelijk mee op? :evil: