quark XT

wie kan mij helpen, ik zoek een xpress XT die het onhouden van X- en Y coördinaat en grootte ed. onthoudt na het opnieuw inporteren van een bestand. ik dacht dat het picture reunion heet, echter op google kan ik daar niet veel mee vinden.

wie o wie?

maarten

de extensie heet [b:569a56d5d3]Pict Attributes XT[/b:569a56d5d3]

hier kun je hem [b:569a56d5d3]downloaden[/b:569a56d5d3] deze is voor quark 3 t/m 5

komt gewoon van de [b:569a56d5d3]markzware[/b:569a56d5d3] site af (freebies) daar staan nog meer [b:569a56d5d3]hele handige[/b:569a56d5d3] extensies op o.a. een [b:569a56d5d3]PasteBox XT[/b:569a56d5d3] die de coördinaten onthoudt van een item en ze op een andere pagina op dezelfde positie kan plakken met command-alt-v.

sccs, frans

Badia levert middels BigPicture ook een geweldige XPress (4/5/6) xt. Het is niet gratis maar wel superhandig. Download de demo om te kijken of het bevalt.

http://www.badiaxt.com/bigpicture.html

[quote:34acd6be9a="frans de reijdt"]de extensie heet [b:34acd6be9a]Pict Attributes XT[/b:34acd6be9a]

nog meer [b:34acd6be9a]hele handige[/b:34acd6be9a] extensies op o.a. een [b:34acd6be9a]PasteBox XT[/b:34acd6be9a] die de coördinaten onthoudt van een item en ze op een andere pagina op dezelfde positie kan plakken met command-alt-v.

sccs, frans[/quote:34acd6be9a]

Zit wel standaard in XP 6. (shift-alt-command-v)

Ik ben ook opzoek naar de extensie Pict Attributes voor Quark 6. Ik wil een nieuwe afbeelding plaatsen in een kader, waar al een beeld in stond. Dit beeld moet de zelfde x en y coördinaten en vergroting/verkleining aanhouden. Weet iemand of deze extensie er al is? Ik kan hem nergens vinden.

[quote:7e16141ca8="Rnowed"][b:7e16141ca8]Zit wel standaard in XP 6. (shift-alt-command-v)[/b:7e16141ca8][/quote:7e16141ca8]

verder kun je op de quark site en bij markzware erg veel extensies vinden

[quote:583f0a4ea1="Sasja"]Ik ben ook opzoek naar de extensie Pict Attributes voor Quark 6. [/quote:583f0a4ea1] ehm, lees de vorige berichtjes nog eens... :? of kijk anders hier http://www.badiaxt.com/bigpicture.html

Ik heb de berichten gelezen, maar dat is niet wat ik zoek. De BigPicture en shift + alt + command + v zijn beide voor beeld met kader te kopieren op een andere pagina met dezelfde coördinaten. BigPicture heeft ook te veel mogelijkheden, dat heb ik allemaal niet nodig.

Ik wil echt een beeld plaatsen in een kader waar al een beeld instond met dezelfde waardes. En die extensie heet echt Pict Attributes. Maar ik heb al gekeken bij Quark en Markzware. Hij zal wel nog niet beschikbaar zijn voor Quark 6.

[quote:7eb40641ac="Sasja"]Ik wil echt een beeld plaatsen in een kader waar al een beeld instond met dezelfde waardes. En die extensie heet echt Pict Attributes. Maar ik heb al gekeken bij Quark en Markzware. Hij zal wel nog niet beschikbaar zijn voor Quark 6.[/quote:7eb40641ac] (ik ga het gewoon nogmaals proberen) Probeer Badia BigPicture eens! Download de demo, en zie hoe je reeds gepositioneerde illustraties probleemloos vervangen kunnen worden door nieuwe afbeeldingen, met behoud van schaling, x/y-coördinaten e.d. Let alleen op dat je de juiste download, er is voor XPress 3-4-5 namelijk een andere XT dan voor XPress 6. Werkt super. Echt!

oh ja, enneh, ook nog welkom hier enzo :wink:

Dan ga ik nog eens naar kijken. Dan heb ik zeker niet helemaal goed gekeken naar die extensie en de uitleg op internet.

[quote:b88499363e="Sasja"]Dan ga ik nog eens naar kijken. Dan heb ik zeker niet helemaal goed gekeken naar die extensie en de uitleg op internet.[/quote:b88499363e] Maakt niet uit, maar vergeet de uitleg, pak de demo en see for yourself.

en omdat ik ook nog niet helemaal goed had gelezen:

hier staat dat pict attributes er wel al is

heb op google gezocht met pict attributes quark 6

Bedankt voor de tips, iedereen. Ik ga eens uitproberen wat het beste bevalt. Pict Attributes of BigPicture.

www.adobe.com voor de demo InDesign.

Of is het lullig om dat hier te zeggen :sick:?

Nee, hoor. :wink: We werken al met InDesign, maar niet alles kan meteen over.

[quote:38fc4f403a="Deskman"]www.adobe.com voor de demo InDesign.

Of is het lullig om dat hier te zeggen :sick:?[/quote:38fc4f403a]

Op zich niet, alleen is de ‘poster’ van het probleem daar meestal niet mee geholpen. Plus het feit dat ook de opmerking ‘koop InDesign’ al 100x is gemaakt. En bovendien, iedereen [i:38fc4f403a]weet [/i:38fc4f403a] dat InDesign beter-goedkoper enz. is :slight_smile: :mrgreen: :stuck_out_tongue:

Somebody has to do the job...

Onder Quark was ik echter een behoorlijk heavy user van Badia Full Measure en Duplica en Extensis QX-tools en QX effects en Markztools III . In InDesign heb ik nog maar weinig gezien dat ik zou willen ‘bijkopen’ als Extensie. Vrijwel de volledige functionaliteit van de hierboven genoemde extensies zit in InDesign CD. En guess what, die 5 extensies kosten net zoveel bij elkaar als de complete Adobe CS…

Dat bedacht ik me nu pas