QuarkXPres 6.0

Hoe kun je in versie 6.0, net als bij versie 4.x dubbelklikken op een illustratie of foto zodat je het kunt bijwerken..?

Quark heeft de veelgebruikte abonneer/publiceer functie geschrapt uit XPress 6.0. Dat betekent dat een geïmporteerde afbeelding niet meer automatisch gekoppeld kan worden. Gelukkig heeft Badia software de gratis OpenNow XTension uitgebracht waardoor weer op een afbeelding gedubbelklikt kan worden en de relatie met het origineel weer zichtbaar wordt. Ook kan men direct zien of er een nieuwere versie van het geïmporteerde bestand is aangemaakt. Op www.badiasoftware.com/freebies.html en op de website van Quark.com staat de OpenNow XTension klaar om opgehaald te worden.

Dank, dank, duizend maal dank: meer kan ik niet zeggen..... (en niet vergeten die Badia Vistas die ook voor de 6.0 gratis is....) :)

Paul

Is ook bekend [i:ecefcf48f4]waarom[/i:ecefcf48f4] Quark deze functie heeft uitgeschakeld?

Klantenservice :? !

Flauw hoor Zora, maar de Xpress gebruikers weten gewoon welke beelden in hun opmaak zitten en dus welke illustratie ze moeten openen in welk programma, dus was de functie overbodig geworden. :innocent:

[quote:55e7675123="drscsi"]Flauw hoor Zora, maar de Xpress gebruikers weten gewoon welke beelden in hun opmaak zitten en dus welke illustratie ze moeten openen in welk programma, dus was de functie overbodig geworden. :innocent:[/quote:55e7675123]

Nonsense: Zo vaak moeten beelden nog bewerkt worden en wat is makkelijker dan op het plaatje klikken? Binnen een uur met 6.0 gewerkt te hebben miste ik het al.

Ik mis het niet. Iedereen werkt anders in de praktijk, :)

[quote:6d0857e0ac="drscsi"]Ik mis het niet. Iedereen werkt anders in de praktijk, :)[/quote:6d0857e0ac] Tuurlijk werkt iedereen anders. Ik weet niet hoe jullie werken. Ik probeer zo schoon mogelijk te werken en plaatjes netjes op maat mee te leveren en niet als megabestanden. Dus na het opmaken, het hele document doorlopen en dan elk plaatje van een min of meer passende uitsnede en resolutie voorzien. Zo heb ik eens een gids gemaakt die in de door het buro geleverde versie ongeveer 27 CD's besloeg. Ik heb maar 6 CD's ingeleverd bij de drukker... Dat is dus een van die dingen waarbij deze functie node gemist wordt! Bovendien is het nooit verstandig functies er uit te halen die er al jaaaren inzitten.

Ik zal voortaan niet meer zo stoken. Ik heb inmiddels wel Macworld van oktober gekocht met de demo (?) van XPress 6.0. Maar ik sta nog steeds in dubio om deze te installeren. Draai zelf met Indesign 2.0 en Ragtime komt er ook nog aan.

STOKEN IS LEUK! En installeer rustig Xpress 6 demo. Werkt lekker vlot en mijn eerste indruk was: niks nieuws, ik weet zo de weg weer. Maar ik miste wel al heel snel een handvol extensies. En fucties zoals bovenstaande. Ben erg gehecht aan een paar functies uit Extensis QXtools en Badia FullMeasure.

Is allemaal waar, maar ondertussen gaat de productie in Xpress 4.1 door. Is een oude discussie. De toekomst zal het leren. I'm ready for all. :D

Nu we het over functies hebben: document formaat aanpassen, misen we dat ookin 6.0?

Greetz,

Paul

[quote:6f905ee06f="Paul"]Nu we het over functies hebben: document formaat aanpassen, misen we dat ookin 6.0?

Greetz,

Paul[/quote:6f905ee06f]
Nee, dat zit tegenwoordig onder ‘Layout’

Of 'Opmaakmodel/Opmaakeigenschappen' in het Nederlands.

heb je quark 6.0 dan kost de 2e copy slechts 99€

[quote:28d94cfef7="jan jansen"]heb je quark 6.0 dan kost de 2e copy slechts 99€[/quote:28d94cfef7]

dat is interessant!!! vertel es!!! :slight_smile:

moet je bij quark zijn tel. 0080017878275

Volgens mij is de gemiste mogelijkheid om plaatjes bij te werken een functie van het OS en niet van Quark zelf. Als OSX die functionaliteit niet meer standaard in zich heeft kan Quark die ook niet meer gebruiken. Iets dergelijks heb ik op een ander forum ergens gelezen. :roll: