QuarkXpress 4.1 Passport Foutmelding importeren illustratie

Sedert enkele maanden werken we met een beeldbank waarin grote mappen zitten met 2000 tot 3000 afbeeldingen. Sindsdien gaat het met Quark mis. Wanneer we een afbeelding proberen te importeren vanuit zo'n dergelijke grote map krijgen we de volgende foutmelding: :evil:

[quote:05a98a6d77]Deze map bevat te veel voorwerpen. Sommige voorwerpen worden niet weergegeven[/quote:05a98a6d77]

Met het resultaat dat we enkel de +/- 400 eerste afbeeldingen te zien krijgen in het bestandsscherm. Het hele internet afgeschuimd zonder resultaat. Iemand een suggestie?

Alvast Bedankt…

Heb ik hier ook last van! Werk ook met een beeldbank en dit soort dingen komen voor als er heel veel items in een map zitten.. Wanneer je gaat importeren of openen via het netwerk wordt de zaak alleen maar erger!! Vastslaan van het systeem en noem maar op!!

Ik heb het opgelost door de voorwerpen onder te verdelen in verschillende mappen…

Het ligt in ieder geval NIET aan Quark!!!

:expressionless:

Onderverdelen is spijtig genoeg geen optie daar de software voor het beheer v/d beeldenbank (koppeling artikelnr - afbeelding) draait op Server2000. En alle afbeeldingen aanwezig moeten zijn in [b:fc5297ccfc]één map[/b:fc5297ccfc]. :cry: Kopiëren van de mappen is ook niet echt te doen daar we zitten met mappen tussen de 10 en de 25 GB. :? Weet iemand misschien nog een andere manier?

[quote:bc2fe141ab="tony montana"]Het ligt in ieder geval NIET aan Quark!!![/quote:bc2fe141ab]

Of he aan Xpress of aan de finder ligt weet ik niet. Maar het staat me bij dat je onder Os9 in een ‘Open dialoog’ niet meer dan een bepaalde hoeveelheid bestanden kunt weergeven. Of dat alleen bij Xpress was weet ik niet. Heb in het verleden ook wel een een paar honderd afbeeldingen in mappen moeten verdelen. Dus onder Os9 is in meer mappen verdelen de enige optie. :frowning:

[quote:a3287970c9="drscsi"][quote:a3287970c9="tony montana"]Het ligt in ieder geval NIET aan Quark!!![/quote:a3287970c9]

Of he aan Xpress of aan de finder ligt weet ik niet. Maar het staat me bij dat je onder Os9 in een ‘Open dialoog’ niet meer dan een bepaalde hoeveelheid bestanden kunt weergeven. Of dat alleen bij Xpress was weet ik niet. Heb in het verleden ook wel een een paar honderd afbeeldingen in mappen moeten verdelen. Dus onder Os9 is in meer mappen verdelen de enige optie. :([/quote:a3287970c9]

Ik heb hetzelfde met Visual Page in OS9. Er zit een limiet aan de te tonen documenten. Jammer dat ze dat programma niet meer hebben op OS-X. Gemakkelijker was er niet.

Ik heb dat ook ooit gehad toen ik dacht een handig beeldbankje op de server te zetten ('ik zoek het later wel eens uit') en alles in één map gooide. Alles werd er retetraag van. De oplossing die ik gebruikte zat 'm in [url=http://www.iview-multimedia.com/]iView[/url]. Dat is in feite een beelddatabase met list- thumb- en fullsize previews. of portfolio van Extensis. Extensis heeft in ieder gevan een free XTensie: drag&drop XT waarmee je plaatjes vanuit de finder of een ander programma zo in Quark kunt slepen ([url=http://www.extensis.com/PERL/dl_ncd_new.cgi/820//ExtensisQX-DragandDrop.hqx/portfolio/0/1]downloadlink[/url] 48K slechts)

Van hele grote mappen via de server gaat bijna elk programma over zijn nek. Vroeger konden er niet meer dan 400zoveel bestanden in een map in de finder getoond worden. Dat is wel opgelost, maar het blijft zo dat de finder vanhet openen dit soort mappen langzamer en langzemer wordt.

Succes