QuarkXpress + powerBook + MacOs 9.2 - Welke Quark werkt op een powerBook?

Ik heb een powerBook G4, met MacOs 9.2 spaans (had X wel geïnstalleerd maar vond het een on-Os dus er weer afgegooid) en ik vraag me af welke Quark versie er op een laptop draait. Ik ben begonnen met Quark5 (illegaal gedownload  ??? , versie met registratienummer) maar kreeg melding dat ie niet draait op mijn versie MacOs. Toen de oude 4.0 en 4.1 (met dongel-extensie) er op geïnstalleerd maar met opstarten blijft ie continue op de dongel-extensie hangen. En Quark 3.3 en 3.32 geven ook melding niet te werken op dit MacOs systeem wegens het toetsenbord. Wie heeft ervaring met het gebruik van QuarkXpress op een powerBook?

installeer eens een nederlandse of engelse versie van het os. en wat betreft het on-OSX idee, lijkt me niet verstandig, je gaat je over een half jaartje op een eilandje begeven denk ik.

De pest is, ik kom die 9.2 in engels of nederlands nergens aan, kan m niet (illegaal) downloaden, niet kopen, niet niks! Maar de spanjaarden zouden toch ook gewoon Quark moeten kunnen gebruiken?

Er is vast wel een dealer die nog een versie op de planken heeft liggen zoals Machouse in Woerden, afgelopen weekend had die nog een stuk of 4 versies van 10.1 liggen en daar zit volgens mij OS 9 in. Maar een engels systeem moet niet zo moeilijk te DLLen zijn. In iedergeval werkt een engelse X-Press 5 alleen op een engels OS en een Nederlandse op een... Nederlandse.

Gr, D

ik gebruik al jaren Quark 4.1 op mijn Powerbooks. (van G3 tot G4.) Maar, wel met de kleine paarse USB dongel die in de Quark doos zat. Anders verschijnt de melding in de trant van 'Quark is op zoek naar de hardware sleutel, dit kan wel even duren'. Volgens mij kom je dus niet onderuit de dongel. ???