QuarkXpress vraagje

Ben onlangs overgeschakeld naar Quark 6.0 en ik heb een probleem. Dit is het volgende. Wanneer ik bezig ben aan een document dan wil ik dat af en toe eens gaan saven. Nu, soms als ik save achter de 2e of 3e keer dan heeft hij mij een foutmelding en dit is de volgende: file is already open (-47). Dan ben ik verplicht om Quark af te sluiten en opnieuw Quark op te starten en het desbetreffende document met als gevolg dat het document de laatste wijzigingen niet heeft gesaved. Heeft iemand dat ook al eens gehad of iemand een oplossing voor. thnx

Ook gehad, geen oplossing, helaas. Dacht eerst dat het lag aan een corrupt bestand, maar dat is het denk ik niet. Het enige wat je kan doen is om de zoveel seconden even bewaren om het grootste leed voor te zijn.

http://www.quark.com/service/desktop/support/techinfo/technotes.jsp?idx=142 Met andere woorden, updaten naar 6.1

Wat raar! Ik heb ook versie 6.0 maar heb er geen last van. Ik heb het probleem wel gehad met de andere versies. In dat geval had het te maken met het werken over een netwerk (zeker met een PC als server: helemaal een ramp).

[quote:3ab9009c37="digitalguru"]http://www.quark.com/service/desktop/support/techinfo/technotes.jsp?idx=142 Met andere woorden, updaten naar 6.1[/quote:3ab9009c37]

Is dit een ‘het zou kunnen dat het dan wel allemaal gaat werken, als je geluk hebt en niet teveel pech’ of meer een ‘dit gaat werken, want bij mij stopten de problemen toen ook’?

Ik heb het ook gehad in Quark5....

Zorg dat je alle software van de vorige versies Quark kwijt bent…
Zoek desnoods met sherlock…

Installeer Quark 6 opnieuw…

Ik heb daarna geen problemen meer gehad…

P.S en zorg dat je niet per ongeluk op de server aan het werk bent…

Kan zijn dat je een geimporteerd bestand open hebt in b.v. illustrator. Sluit dat eerst was bij mij de oplossing.

:finderoud:

De update kan ik aanraden. Komt ook wel eens voor als je van de server werkt, moet je wel save as doen als je het niet kwijt wilt raken :(

Bedant voor jullie reacties. Heb het deze morgen eens geprobeerd. Ik werkte in Quark terwijl mijn Photoshop open stond en kon niet saven. Ik had het al onmiddellijk na een paar wijzigingen in mijn quark document. Toen heb ik Photoshop verlaten en alle andere programma's die open stonden, juist Explorer niet en toen heb ik geen problemen meer gehad. Ik weet niet hoe dat zou komen maar op het eerste zicht helpt het.