Quartz aanzetten, of uit

Hello allemaal, ik gebruik de screen spanning hack voor ibooks. Nu kan deze quartz uitzetten. Mijn vraag: hoe weet je of quartz aan of uitstaat? kun je dat ergens mee checken, of staat het ergens in os x? Alvast bedankt, Martijn

als je een schaduw onder je muis ziet, dan staat quartz aan.

zo simpel is dat :smiley:

[quote:d640eb5d16="boesboes"]als je een schaduw onder je muis ziet, dan staat quartz aan.

zo simpel is dat :D[/quote:d640eb5d16]

Zo simpel is dat niet, helaas. Maar er is wel een mooi tooltje voor:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15911&vid=59538

(Lees ook het eerste feedback commentaar op die pagina.)

[quote:4a7b476773="Esquare"][quote:4a7b476773="boesboes"]als je een schaduw onder je muis ziet, dan staat quartz aan.

zo simpel is dat :D[/quote:4a7b476773]

Zo simpel is dat niet, helaas. Maar er is wel een mooi tooltje voor:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15911&vid=59538

(Lees ook het eerste feedback commentaar op die pagina.)[/quote:4a7b476773]

zo simpel is het helaas wel!
zie je een schaduw onder je muiswijzertje, dan staat het aan.
het staat trouwens standaard aan als uw videokaart dit aan kan.
En ik zou niet weten waarom je het zou afzetten!

OSX heeft een helpfunctie. Daarin kan je vinden hoe je dat kan controleren.

Laat je bureaubladafbeelding elke 5 seconden wijzigen (instellen via Systeemvoorkeuren).
Als de achtergrondplaatjes vloeiend in elkaar overgaan, staat Quartz aan.

of nog eentje....

als je dubbelklikt op een document of programma, zie je dan het icoontje even vergroten…
zo ja,

dan staat het aan!

juuuuuuuuij

Aaah, dank jullie wel!! Het is duidelijk

[quote:0a193ec7c4="boesboes"]zie je een schaduw onder je muiswijzertje, dan staat het aan.[/quote:0a193ec7c4]

Nee. De cursor heeft een schaduw als de kaart cursorschaduwen ondersteunt. De kaart ondersteunt Quartz Extreme als de combinatie van chipset, bus en videogeheugen aan de vereisten voldoet. De meeste moderne kaarten voldoen aan beide eisen, maar het is niet zo dat het een altijd het ander betekent. Dat hebben veel mensen rond de introductie van QE ook zelf opgemerkt.

[quote:38c79241e3="Esquare"][quote:38c79241e3="boesboes"]zie je een schaduw onder je muiswijzertje, dan staat het aan.[/quote:38c79241e3]

Nee. De cursor heeft een schaduw als de kaart cursorschaduwen ondersteunt. De kaart ondersteunt Quartz Extreme als de combinatie van chipset, bus en videogeheugen aan de vereisten voldoet. De meeste moderne kaarten voldoen aan beide eisen, maar het is niet zo dat het een altijd het ander betekent. Dat hebben veel mensen rond de introductie van QE ook zelf opgemerkt.[/quote:38c79241e3]

daar ben ik toch zo zeker niet van

[quote:159672568e="boesboes"]daar ben ik toch zo zeker niet van[/quote:159672568e]

Mooi, de twijfel is gezaaid.

:wink: