Quartz extreme - doet het niet

Ik heb een imac (350 mhz) met daarop 10.2 .  Toen ik met het programmatje Quartz extreme check ging kijken of hij quartz extreme gegruikte bleek mijn mac dat niet te doen  :angry:  . Hoe kan ik zorgen dat hij dit wel doet???

J-W

Kan niet  ???  omdat je grafische kaart het niet toelaat, je hebt minimaal 16 mb nodig om hiervan gebruik te maken. Maar jagwire schijnt wel sneller te zijn dan 10.1.5, ook op een niet QE compatible Mac. Ik heb zelf ook een 333Mhz iMac waar ik het binnenkort op ga installeren om dit uit te proberen.

Gr, D

[quote:post_uid0="Dennis Bijl"]Maar jagwire schijnt wel sneller te zijn dan 10.1.5 ...[/quote:post_uid0] Heb je hier toevallig ook een adres van ;)

Mijn 350Mhz is met 10.2 duidelijk sneller dan 10.1.5. Maar hoe meer je erop gooit hoe meer dat ten koste gaat van de snelheid, maar ja, dat is altijd zo. In ieder geval blijft hij sneller dan hij was. Ik heb gewoon een nieuwe computer.

Ben wel benieuwd hoeveel Quartz Extreme uitmaakt… :slight_smile:  Iemand een idee?

Ik gebruik een Powermac G4 500 AGP met een 16 mb ati rage pro kaart erin. Dit wordt dus ook niet ondersteund door QE, want daar heb je een radeon kaart voor nodig.

Op de PB G4 800 van mijn vader draait jaguar echt als een gek! Niet meer normaal hoe snel… Dus ook al verschillen de mac's al van elkaar je kunt toch wel merken dat QE extra snelheid geeft!

[quote:post_uid0="Igor"]Ik gebruik een Powermac G4 500 AGP met een 16 mb ati rage pro kaart erin. Dit wordt dus ook niet ondersteund door QE, want daar heb je een radeon kaart voor nodig.[/quote:post_uid0] Volgens mij wordt deze kaart wel ondersteund door QE maar het is niet optimaal.

[quote:post_uid0="Bert"][quote:post_uid0="Dennis Bijl"]Maar jagwire schijnt wel sneller te zijn dan 10.1.5 ...[/quote:post_uid0] Heb je hier toevallig ook een adres van ;)[/quote:post_uid0] Tja, je vraagt erom... [url=http://www.apple.com/macosx/jaguar/quartzextreme.html]http://www.apple.com/macosx/jaguar/quartzextreme.html[/url]

Quartz Extreme heeft inderdaad minimaal een ATi Radeon nodig (kan overigens ook een PCI versie zijn, hoewel dat niet optimaal is en je moet wat minimale hackery toepassen,) of een van de NVidia kaarten. De Rage 128 en lager kunnen niet om met QE omdat die geen OpenGL textures aankunnen die niet van een vaste grootte zijn, of zoals Apple het noemt "arbitrarily sized textures." Omdat alle windows en dergelijke onder QE allemaal OpenGL objecten met als texture een window met inhoud zijn, zou het vervelend zijn als je alleen windows van 32x32, 64x64, 128x128 enz. pixels kon krijgen, plus natuurlijk het feit dat die oudere kaarten het allemaal ook niet zo goed trekken qua snelheid en RAM. Het is jammer, maar Jaguar zou toch ook zonder QE Macs met unsupported video kaarten een boost moeten geven, door bijvoorbeeld een betere multithreading in de Finder.

Hopelijk was dat niet al te saai… succes met 10.2! =D