Quartz extreme screensavers

Hoi hoi,

Ik heb tiger nu al een tijdje draaien, en ik heb me dit paar weken terug ook al eens afgevraagd, maar niet de moeite genomen het hier te vragen.

In tiger heb je een mooi quartz screensaver die bv de laatste topics van macosx.nl laat zien.
Nu, thuis hebben we tiger ook op een paar computers draaien en daar heb je de screensavers wel, maar hier op m’n powermac 350 staan ze er niet tussen?
Ik heb gewoon de standaard screensavers uit panther.

Waar kan dit aan liggen?
Op de imac thuis, die ongeveer even oud is als deze powermac staat hij wel in het lijstje en werkt ie ook. Maar hier staat ie er dus niet tussen?

Groeten
Jonas

Denk dat het aan je videokaart ligt. Deze info komt van de Apple-site.

Quartz Extreme functionality is supported by the following video GPUs: NVIDIA GeForce2 MX and later, or any AGP-based ATI RADEON GPU. A minimum of 16MB VRAM is required.

Maar dan zou hij er toch wel moeten opstaan? En gewoon niet werken?

Denk zoals Apple denkt. Wel in je lijstje staan, maar niet werken... da's meer iets voor Windows!

Das waar, maar dan zou hij wel ergens op de install dvd te vinden moeten zijn? En dan zou ik het wel moeten kunnen testen? Maar ik vindm dus nergens...?

En andere screensavers die hier gebruik van maken kan ik wel installeren en gebruiken…?

Zou als test eens een Quartz Extreme screensaver van ergens anders kunnen downen en hem dan installeren. Kijk of die wel in je lijst verschijnt... maar ik denk van niet.

Hier b.v.: http://www.zugakousaku.com/index.cgi?quartz&samples&en&

Nee je hebt gelijk, die doen het niet... Wel jammer, maar dan moet ik maar 2 weekjes wachten op me nieuwe imac :-)

Hartelijk dank voor de reacties…