Que!Fire brandt geen CD's sinds 10.2

:( Sinds Versie 10.2 kan ik geen cd's meer branden op mijn externe Que!Fire Firewire CD brander... [b:3a14d40152]Hij heeft een Teac CD-W512ED - Firewire loopwerk, 12x10x32. Mijn Mac is een Blue&White G3 400Mhz[/b:3a14d40152]

Wat er (niet) gebeurt: Hij gaat branden (tenminste, dat zegt tie) en er gebeurt dus… helemaal niks! Ook geen foutmelding… Que!Fire beweert op hun site dat er geen driver nodig is voor dit model vanaf MacOS 10.2
Het lukt nergens mee, niet met i-tunes, schijkopie (onhandig programma trouwens :?) of met mijn favoriete Roxio toast Titanium 5.2! :x
Sinds vanavond zit ik op 10.2.5 maar helaas, nog steeds hetzelfde. Om uit je vel te springen! :evil:

Als ik terugga naar MacOS 9 kan ik elke keer zonder problemen branden, het moet dus aan de software liggen lijkt mij. Kent iemand dit probleem? Ik hoorde dat je iets met authoring support moet doen, maar wat dan precies?

Bij Apple vind ik er helemaal niks over… :expressionless:

Kan iemand mij helpen? Ik brand van verlangen om dit te weten…

QPS is gewoon een klote firma. Ik ben al blij dat mijn USB Que het tegenwoordig weer doet. Hier heb ik ook zeer lang problemen mee gehad. Uiteindelijk bracht een driver van cypress als eerste de oplossing maar ik kan nog steeds niet op volle snelheid branden.... :( [size=18:552f601142][/size:552f601142]

Ik hoopte dat hun overname betere ondersteuning zou geven maar daar lijkt het nog niet echt op…

Beste MacMan, Een jaguar driver voor USB QPS zou ik ook graag hebben voor een vriend die de mijne heeft, en hem alleen met zijn ouwe OS 9 g3 kan gebruiken. Zijn jaguar iBook heeft hem nooit kunnnen "zien". Misschien een link? Bijvoorbaat zeer bedankt, André

Als je wil kan ik hem je mailen. Het is maar 124 kb.

Graag!! Anecdote: Mijn QPS usb (1000 guldens! destijds) was na 1,5 jaar kapot. Opsturen, laten maken, was buitengewoon duur en onaantrekkelijk. Mijn dealer had nog een andere die was gesneuveld. Een slimme techneut heeft toen voor 100 gulden van twee één gemaakt. Sindsdien heeft hij het gedaan. Om het ding nu ook nog eens een tweede leven met jaguar te geven, vind ik wel een leuke gedachte. Bedankt, André

Beste Gijs, heb je misschien ook een firewiredriver?

Alvast bedankt,

Helaas niet. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat de driver het probleem is bij jou. Bij Apple staat jouw apparaat ook geregistreerd als ondersteunde brander. Heb je bijvoorbeeld al gekeken of je Que de juiste firmware-versie heeft?

[quote:7ce54ffa68="Macman"]:( Sinds Versie 10.2 kan ik geen cd's meer branden op mijn externe Que!Fire Firewire CD brander... [b:7ce54ffa68]Hij heeft een Teac CD-W512ED - Firewire loopwerk, 12x10x32. Mijn Mac is een Blue&White G3 400Mhz[/b:7ce54ffa68]

Wat er (niet) gebeurt: Hij gaat branden (tenminste, dat zegt tie) en er gebeurt dus… helemaal niks! Ook geen foutmelding… Que!Fire beweert op hun site dat er geen driver nodig is voor dit model vanaf MacOS 10.2
Het lukt nergens mee, niet met i-tunes, schijkopie (onhandig programma trouwens :?) of met mijn favoriete Roxio toast Titanium 5.2! :x
Sinds vanavond zit ik op 10.2.5 maar helaas, nog steeds hetzelfde. Om uit je vel te springen! :evil:

Als ik terugga naar MacOS 9 kan ik elke keer zonder problemen branden, het moet dus aan de software liggen lijkt mij. Kent iemand dit probleem? Ik hoorde dat je iets met authoring support moet doen, maar wat dan precies?

Bij Apple vind ik er helemaal niks over… :expressionless:

Kan iemand mij helpen? Ik brand van verlangen om dit te weten…[/quote:7ce54ffa68]

wow dit is exact hetzelfde probleem met exact dezelfde configuratie als waar ik mee werk.
en dat werkt inderdaad niet (meer)… is de configuratie het probleem?