Que!Fire firewire cdrw drive wordt niet meer herkend

Van de een op de andere dag, wordt mijn Que!Fire cdrw niet meer herkend. Heel vreemd. Andere firewire apparaten worden wel gewoon herkend. Andere firewire kabels geprobeerd. Verschillende poorten. Veel herstarten. MacOSX, MacOs9. Andere G4 met osx niks helpt.

Wat kan ik nog doen. Hij is tweedehands en zag er nog piekfijn uit. 2 maanden in huis.

Laatst wel een data cd met mp3’tjes gebrand waarvan er een aantal niet meer leesbaar waren.

Que 16x10x40

G4 450 mHz AGP
en G4 450mHz PCI

Misschien is de FireWire controller die in de behuizing zit naar zijn mallemoer. Of de brander zelf is eraan. iets anders kan het denk ik niet zijn. :?

Voeding is wel goed? Geen pinnetjes verbogen? lade gaat wel gewoon open? Gebruik je een speciaal brander-programma? CD's lezen werkt ook niet?

(Bij een Que!Fire 12x10x32) moest ik onder OS9 bij toast altijd extra extensies installeren, anders was ie geheel spoorloos voor’t systeem. Maar da’s als bijna nostalgie…)

De lampjes branden gewoon. De lade gaat open en als je er een cd in stopt hoor je hem spinnen. Voeding lijkt mij dus oke. Pinnetjes van de voedings stekker zijn naar mijn idee niet verbogen.

Ik kan misschien wel proberen wat meer moeite te doen onder macos9. Heb hem er gewoon aan gehangen en in systeemprofiel gekeken.

ik heb dat ook eens gehad met Que firewire CD schrijver, en ook na het lezen van een problematische CD, dwz bepaalde tracks die heel slecht waren; toen ook stopte de Que, en werkte niet meer; ik denk dat door het "harde" werk op die slechte tracks de electronica van het kastje te warm geworden was; de CD speler zelf nadien in de computer gezet en die werkte nog wel

Precies. Ik heb net de brander uit zijn behuizing gehaald en intern aangesloten. En toen werd hij wel herkend. Dus moet het denk ik bij de connectoren zitten of zou het ook nog iets anders zijn?

Iemand nog suggesties? Ik wil de bestaande cd-speler het liefst niet vervangen en er onder plaatsen word denk ik lelijk omdat ik daar geen klepje voor heb. Maar kan dat eigenlijk wel? Die plek onder de cd-speler ziet er een stuk smaller uit.