Quick, quick, Slow! G4 1GhZ MP en Photoshop - lijkt het traag of is het traag

Misschien hadden we te hoge verwachtingen maar het openen van 500MB in OS 10.2 met een G4 1GhZ MP gaat trager dan gedacht. We gebruiken Photoshop 7.0. Werkt de G$ nu al wel met MP of moeten we in Photoshop iets instellen?!?

beammeup

Je kunt Photoshop meer werkgeheugen toe kennen. Te vinden in het menutje "toon info" (ctrl+klik op photoshop). Misschien meer werkgeheugen erin prikken.

Andere manier om werkgeheugen toe te kennen: klik op PHSh in je programmamap (scrabblewoord! ) en dan Appeltje i. Ga naar geheugen. Denk er om dat je PHSH nog niet geopend hebt/aan hebt staan, anders werkt het niet... :0

PS zo werkt het in elk geval in OS 9, X nog geen ervaring mee.

Volgens mij heb ik dat hierboven ook genoemd. Sinds 10.2 kan dit weer. In 10.1 niet.

Twee manieren, zelfde effect. Control klik of appeltje i, je komt op hetzelfde uit.  T is gewoon een andere weg, maar dat mag toch ook genoemd worden?

natuurlijk waarom niet :)

Ah er is een derde methode, die gebruikte ik al in 10.1.In PS 7 zelf kan het ook.Menu Photoshop/Preferences/Memory-Image cache/ daar kun je het percentage van het maximale gebruik toekennen. Het gekke is dat dit percentage NIET overeenkomt met jullie methode. De vraag is natuurlijk wat er nu werkelijk aan het programma wordt toegekend???? :(  :(

[quote:post_uid0="Igor"]Je kunt Photoshop meer werkgeheugen toe kennen. Te vinden in het menutje "toon info" (ctrl+klik op photoshop). Misschien meer werkgeheugen erin prikken.[/quote:post_uid0] Hoe moet dat dan? ik kan daar niks veranderen :(

[quote:post_uid0="Torz"][quote:post_uid0="Igor"]Je kunt Photoshop meer werkgeheugen toe kennen. Te vinden in het menutje "toon info" (ctrl+klik op photoshop). Misschien meer werkgeheugen erin prikken.[/quote:post_uid0] Hoe moet dat dan? ik kan daar niks veranderen :([/quote:post_uid0] PS 7 is een Carbon programma. Vandaar dat je in OS X een infovenster met OS 9 allures krijgt.

Kan iemand me uitleggen wat hewt meer geheugen toekennen via het infovenster in Jaguar nou precies doet?

Ik heb 1024 Mb intern. Als ik bv 700 Mb toeken, heeft de rest van het systeem dan sowieso maar 300 Mb om verder dingen mee te doen? Ik dacht nl dat Os X 'inteligent' om gaat met geheugen en dit 'overrulde' of zo. Of heeft het infovenster de 'veto' power? Sorry voor de overdaad aan 'quotes' maar ik weet het niet anders te zeggen…

[quote:post_uid0="tiny"]Als ik bv 700 Mb toeken, heeft de rest van het systeem dan sowieso maar 300 Mb om verder dingen mee te doen?[/quote:post_uid0] De meeste Macs zijn standaard uitgerust met minder dan 256 mb,dus dat moet kunnen.Volgens mij kan dat geheugen toekennen alleen maar in een beperkt aantal programma's en PS is er een van(omdat het zo'n geheugenvreter is). Binnen 300 MB verdeelt hij dan de overige processen.

tiny,

ik heb hier ook 1024MB intern misschien daardoor dat we niet via het Infovenster kunnen morrelen aan het toegekende geheugen.
Echter verdenk ik Adobe ervan een hybried infovenster te hebben gemaakt. OS X en OS 9 kenmerken zijn er door elkaar gehaspeld. Vandaar dat het uit OS 9 gekende toekenningsvenstertje (Scrabbelaars let op! ;)) ook in OS X te zien is.

Don't shoot I'm only the pianoplayer.

Tweewerf dank  :D

Torz voor je heldere antwoord en Michel voor je antwoord en prachtige teksten. Vooral de laatste zin.

Ik ga er eens mee rommelen. Kijken hoe Jaguar is als het maar 10 Mb heeft of zo…

Ik heb nog even gereboot in OS9 en heb daar in de applications map van 10.2 in de info van Photoshop het geheugen verhoogt.Na weer gereboot on 10.2 blijkt dat het geheugen in het infovenster is veranderd. Dus wat Michel zegt klopt.Het info venstertje in 10 laat alleen de instelling van 9 zien! :)

[quote:post_uid0="tiny"]Torz voor je heldere antwoord en Michel voor je antwoord ....[/quote:post_uid0] Tiny,

:slight_smile:  :)

[quote:post_uid0="michelvdb"]Echter verdenk ik Adobe ervan een hybried infovenster te hebben gemaakt. OS X en OS 9 kenmerken zijn er door elkaar gehaspeld.[/quote:post_uid0] Na nog even goed gekeken te hebben,snap ik nu pas waarom ze zo'n hybride venster gemaakt hebben.Je kunt namelijk boven in het venster open in classic aanvinken.En DAN kun je wel het geheugen veranderen!De hoeveelheid geheugen geeft in feitte aan hoeveel geheugen je gebruikt in het geval je photoshop vanuit de applicatiemap van 10 in classic start.

[quote:post_uid0="Torz"][quote:post_uid0="michelvdb"]Echter verdenk ik Adobe ervan een hybried infovenster te hebben gemaakt. OS X en OS 9 kenmerken zijn er door elkaar gehaspeld.[/quote:post_uid0] Na nog even goed gekeken te hebben,snap ik nu pas waarom ze zo'n hybride venster gemaakt hebben.Je kunt namelijk boven in het venster open in classic aanvinken.En DAN kun je wel het geheugen veranderen!De hoeveelheid geheugen geeft in feitte aan hoeveel geheugen je gebruikt in het geval je photoshop vanuit de applicatiemap van 10 in classic start.[/quote:post_uid0] Leuk! Duidelijk verhaal  :D

Hi guys,

Misschien een beetje off-topic.
maar PS op een 1G MP met een Intuos II tablet zorgt ook voor vetragingen bij verschillende gereedschapjes.
Zowel adobe als Wacom zijn op de hoogte van dit probleem.

greetz

Ateazz

[quote:post_uid0="ateazz"]Hi guys,

maar PS op een 1G MP met een Intuos II tablet zorgt ook voor vetragingen bij verschillende gereedschapjes.

greetz

Ateazz[/quote:post_uid0]
Ik wou dat ik dit probleem had, dan had ik nl een 1 Gig mulitmachine gehad  ;)

[quote:post_uid0="ateazz"]Hi guys,

greetz

Ateazz[/quote:post_uid0]
Dat heb ik ook wel eens,heb je de allerlaatste driver voor de Wacom?