spiksplinter nieuwe iMac ,1 maand ,maar met Quick time het zelfde liedje als in WINDOWS ,als ik bv op Apple.com de filmpjes afdraai gaat het stokkend ,vaak zonder geluid of soms helemaal niet ,ik word daar niet goed van.Wat te doen???
Misschien is je internetverbinding te traag?
waar kan ik dat checken in mijn i-mac ???
Wat voor internetverbinding heb je, hoeveel ram heb je, en wat voor iMac heb je? (en welke videokaart?).
Ik dénk dat het aan een van die dingen ligt, en niet aan Quicktime. Quicktime is niet perse brak omdat jij het niet goed kan afspelen natuurlijk
Als jij met een instapmodel (17") iMac en 512Mb ram een HD-filmpje bekijkt (1080p), dan kan het inderdaad wel kloppen dat hij niet soepel speelt bijvoorbeeld. Als je een zooi downloads aan hebt staan en een berg programma’s, en je probeert met zo’n iMac een filmpje af te spelen, kan het ook kloppen dat het trager loopt.
Je kan dit checken door op het blauwe appeltje linksboven in je menu te klikken, en op “over deze mac” te klikken. Als je dan op “meer info” klikt, kun je een heleboel info vinden.
[url=www.speedtest.nl]Hier[/url] kan je de snelheid van je internetverbinding testen.
Vermits het hier over een recente iMac gaat zal je de oorzaak naar mening echt bij de snelheid van de internetverbinding moeten gaan zoeken.
Hoeft niet... een nieuwe iMac met bijvoorbeeld maar 512 MB geheugen en dan een HD-trailer kijken is vragen om problemen.
Zit wat in AppleJelle, maar je hebt slimmeriken die een spelletje op "hide" zetten, en vervolgens lekker een HD-trailer willen bekijken... en dat gaat natuurlijk niet ;-) En zo nog wel een handvol mogelijkheden ;-)
Daar hebben jullie wel een punt :)
[img:399e4bbf03]http://www.speedtest.net/result/140067271.png[/img:399e4bbf03] Niet slecht toch :D
Speedtest.net is een beetje sneaky... ze laten de Mb-snelheid zien en niet de M[b:c2196057be]B[/b:c2196057be] snelheid. Waarschijnlijk download je in de praktijk maximaal met zo'n 900KB tot 1MB per seconde? :-)
Maar je hoeft niet perse een internetsnelheid-test te doen hoor… als jij een trailer of iets dergelijks download, dan zie je dat balkje in de Quicktime balk ‘laden’. Als je 'm afspeelt voor hij ver genoeg is, dan loopt de speler als het ware tegen de download te “duwen”. Dan doet ie het inderdaad niet
Aruba, geen harde 'returns' (ENTER-toets) gebruiken in zo'n schrijfveld, want zoals je kunt zien aan je openingspost wordt de lay-out verneukt.
(zoals je het bv ook niet in email e.d. moet doen…)
ik heb 1Mac 2.16/20 inch/ 2gB/256Vram,
bij test was download snelheid 330KBPS
upload 62KBPS
Hmm, dat zal het in ieder geval niet zijn dan :) - Heb je op het moment van het afspelen van zo'n filmpje toevallig nog niet alles van het filmpje gedownload? - Of heb je toevallig veel programma's open staan? - En wat voor filmtrailer bekijk je: een normale of een HD-trailer? - Heb je alle updates van Apple al binnengehaald? - Heb je toevallig Quicktime-codecs geïnstalleerd?
ADSL Hi-way Comfort ADSL Hi-way Advanced
monthly Only:
Afl. 99,00/ 41 EURO
Speed 1024 kbps download
128 kbps upload 1024 kbps download
Dit is wat wij op Aruba betalen en krijgen
Maak eens een andere gebruiker aan (als je nog niet meerdere gebruikers heb), log daarop in een kijk hoe het daar gaat.
[quote:8a9ab35b86="joram"]Hmm, dat zal het in ieder geval niet zijn dan :) - Heb je op het moment van het afspelen van zo'n filmpje toevallig nog niet alles van het filmpje gedownload?
-
Of heb je toevallig veel programma’s open staan?
NEE -
En wat voor filmtrailer bekijk je: een normale of een HD-trailer?
??? -
Heb je alle updates van Apple al binnengehaald?
automaties ingesteld om updates te halen ,hoe kan ik checken of er downloads zijn opgehaald -
Heb je toevallig Quicktime-codecs geïnstalleerd?[/quote:8a9ab35b86]
???
Ik neem aan dat je nieuw bent met Apple? :)
-
Als je trailer nog bezig is met downloaden, kan het zijn dat je (als je een “tragere” internetverbinding hebt) de film sneller bekijkt dan dat hij kan downloaden. Dat kan voor haperen zorgen.
-
Als je bij iTunes Movie Trailers kijkt, zie je soms een icoontje “HD” bij trailers staan. Als je zo’n HD-trailer bekijkt kan het zijn dat het zwaar is en hapert… iets wat ik niet echt verwacht bij jouw computer. Maar ik denk dat het eerder aan m’n eerst punt (zie hierboven) kan liggen.
-
Als je op het blauwe appeltje klikt in het menu (linksboven), kun je “software-update” klikken. Dan zoekt het programmaatje of er updates zijn voor het systeem, die je dan kunt downloaden. Ze worden dan automatisch geïnstalleerd, en soms moet je dan even de computer opnieuw opstarten.
[quote:65df02d7d4="aruba"]bij test was download snelheid 330KBPS[/quote:65df02d7d4] [quote:65df02d7d4="aruba"]Speed 1024 kbps download[/quote:65df02d7d4] Ik denk dat je "kbps" en "Kbps" door elkaar haalt, de hoofdletter maakt nogal wat verschil uit. Lijkt me dat je internetverbinding er wel iets mee te maken kan hebben, die is niet echt snel.