Quick Time update

Ik heb iMovie 3.0.2 geinstaleerd en krijg nu een melding dat iMovie alleen kan samenwerken met QuickTime 6.1.1. Nu probeer ik via de apple site "QuickTime Update 6.1.1 for Mac OS X" De eerste poging verliep in eerste instantie goed alleen tijdens het downloaden werd de verbinding met internet verbroken. Ik heb het daarna opnieuw geprobeerd maar dat lukte niet. Ik heb de niet voltooide poging vervolgens uit het scherm "download manager" verwijderd en wederom een poging gewacht echter nog steeds zonder succes. Weet iemand raad.

PS: Ik heb QuickTime versie 5 en die vorig jaar geupdate naar QuickTime pro!

1 ding kan ik je alvast vertellen: die Pro ben je kwijt... Voor 6 moet je opnieuw dokken!

Volgens mij kan je gewoon je pro-serienummer van 5 blijven gebruiken. Bij mij werkt dit in ieder geval prima.

Al met al is het me nog steeds niet gelukt Quick Time te downloaden. Het vreemde is dat als ik het van de de apple site download, er in de "download manager" een file verschijnt met daar achter 0 min en data transfr 0 KB. Het ziet er dus uit alsof er niets gedownload wordt. Echter op het moment dat ik explorer afsluit verschijnt er een melding " Er wordt een programma gedownload, indien u Explorer afsluit wordt het downloaden onderbroken?!?!? Schiet mij maar lek!

[quote:d53e1fc3b4="tomcat"]Echter op het moment dat ik explorer afsluit verschijnt er een melding " Er wordt een programma gedownload, indien u Explorer afsluit wordt het downloaden onderbroken?!?!? Schiet mij maar lek![/quote:d53e1fc3b4]

Explorer??? :stuck_out_tongue: Misschien moet je eens proberen om via de software update je QuickTime bij te werken?

Of probeer 't anders eens ergens anders te downloaden?

Via Software update heb ik het ook geprobeerd, die reageerde in eerst instantie wel maar ook die brak na verloop van tijd het downloaden af.

Mischien is het downloaden van een andere site een oplossing maar weet je dan ook een site waar ik dat kan vinden??

Alvast bedankt

Groeten

Probeer de stand alone us: http://www.apple.com/quicktime/download/standalone/

Nu ben ik toch wel benieuwd: Alle andere zaken kun je wel met Explorer downloaden, maar QT niet? Probeer eens even wat anders te downloaden. En probeer anders Safari eens. En staan alle netwerkinstellingen wel goed? En heb je de restanten van eerdere pogingen weggegooid? Het feit dat ook SU er mee kapt is wel vreemd! succes, SLC

Vette kans dat er nog van alles in je cache staat. die opzoeken en helemaal leeggooien.

[quote:642e1fc81b="tomcat"]Mischien is het downloaden van een andere site een oplossing maar weet je dan ook een site waar ik dat kan vinden??[/quote:642e1fc81b]

Het blijft een raar probleem. Ik heb 'm even voor je op http://www.folosa.com/ruben/software/ gezet. Dit is gewoon de versie zoals Apple 'm aanbied, maar misschien werkt het omdat 'ie dan van een andere site komt en een iets andere naam heeft. Zou inderdaad ook gewoon een cache probeem kunnen zijn…

[quote:7675022f86]"Zou inderdaad ook gewoon een cache probeem kunnen zijn", ..... "En heb je de restanten van eerdere pogingen weggegooid?"[/quote:7675022f86]

Bedankt voor alle reakties/suggesties en iRuben voordat ik het via jou link probeer te downloaden eerst even de volgende vragen wat is een “gewoon cache probleem” en hoe is dat op te lossen. En wat betreft de vraag of ik alle restanten heb verwijderd, ik heb alleen in de download manager de mislukte pogingen verwijderd is dat genoeg of moet ik ergens anders nog file’s verwijderen?

[quote:7fca5cd23b="tomcat"]...wat is een "gewoon cache probleem" en hoe is dat op te lossen...[/quote:7fca5cd23b]

Ik weet niet welke browser je gebruikt en hoe deze met downloads omgaat, maar als er in de cache informatie zou staan over de eerder geprobeerde download dan ZOU dit ervoor kunnen zorgen dat andere (zelfde) downloads niet werken. Nogmaals, dit is puut speculatie, ik weet ook niet precies hoe de cache werkt. De cache kun je in Safari legen onder het “Safari” menu.

Het wil maar niet lukken.

iRuben wel bedankt voor het plaatsen van je link, ik heb jou versie ook gedownload, dat lukte wel. Het uitpakken lukte echter niet, toen ik wat verder keek dan mijn neus lang is zag ik dat het Quick time 6.1 voor MacOS X 10.2 en ik heb 10.1.5 !!!

Weet iemand een site waar ik QT 6.1 voor Mac OS X 10.1.5 kan downloaden??? Het moet toch eindelijk een keer gaan lukken!!

[quote:65fd1475f7="tomcat"]Weet iemand een site waar ik QT 6.1 voor Mac OS X 10.1.5 kan downloaden???? Het moet toch eindelijk een keer gaan lukken!![/quote:65fd1475f7]

Op de QuickTime Download Pagina van Apple kun je aangeven of je een versie voor 10.2 of 10.1.5 wilt downloaden. Probeer daar eens. Als je daar weer op dezelfde problemen stuit als voorheen wil ik de 10.1.5 versie wel even op mijn site zetten waar ook die andere staat.

Laat even weten of het gelukt is…

iRuben bedankt voor je reaktie en je aanbod, ik maak er graag gebruik van. Dit item is namelijk gstart met het probleem dat het downloaden van QT6.1 van de Apple site niet lukt! Het downloaden via jou link lukte wel dus als je daar QT6.1 voor Mac OS X 10.1.5 op kunt zetten dan kan ik hopelijk eindelijk van mijn iMovie 3.0.2 gaan genieten.

[quote:483d3415d7="tomcat"]iRuben bedankt voor je reaktie en je aanbod, ik maak er graag gebruik van.[/quote:483d3415d7]

Okee, het ging allemaal niet zo snel op mijn trage kabel-verbinding, maar op http://www.folosa.com/ruben/software/ heb ik nu de versie voor Mac OS X 10.1.5 gezet. Ik wist niet of je de Nederlandse of Engelse versie moest hebben (en OF er eigenlijk wel verschil in de bestanden zit), maar ze staan er voor de zekerheid gewoon beiden.

Succes!

Ja hoor het is eindelijk gelukt, QT6.1 draait. met name iRuben, grote dank voor je medewerking! :D

Geen dank, graag gedaan... en veel plezier met iMovie (want daar was het toch allemaal om begonnen?).

Ben zelf sinds kort ook iMovie fan, dus we komen elkaar vast nog wel eens tegen. :wink: