QuickCam en Yahoo Messenger

Sinds gisteren gebruik ik de QuickCam Zoom van Logitec als webcam. Bijgeleverde driver geïnstalleerd,loopt als een zonnetje........maar omdat ik dat ding gekocht heb om te ”videoconferencen” met mensen in het buitenland, ben ik aangewezen op Yahoo Messenger. Op zich prima alles werkt maar de beelden van mijn webcam op mijn computer zijn zo takketraag. Ongeveer 1 beeldje per 2 seconden terwijl in de beschrijving staat dat hij toch dertig beeldjes per seconde moet weergeven.

Wat zie ik over het hoofd? Zijn r soms stiekeme instellingen die ik niet gezien heb.
Zijn er mensen die deze ervaring delen en een oplossing hebben?

Yahoo zelf is gewoon traag... zelfs met de iSight van mijn vriendin is Yahoo niet vooruit te branden :? terwijl in iChat videoconferencing lekker smooth gaat.

Ik heb een QC4000, en de driver onder Windows werkt stukken beter als de driver met OSX. Echter onder OSX.3 mijn frame rate is gelukkig niet zo laag dat ik een 1 beeldje per 2 seconden krijg. Als je eens zoekt met Google in nieuwsgroepen, dan zie je dat je niet de enige gebruiker bent, die met een QC4000 zo'n lage frame rate krijgt. Misschien kun je eens kijken of een driver van [url=http://www.ioxperts.com/]IOXperts[/url] verbetering brengt in de situatie ?

Of gebruik MSN, die heeft een veel hogere framerate. Yahoo Messenger heeft inderdaad zoals Syndic schrijft, een gigantische lage frame rate.

Nou is Yahoo Messenger dacht ik een van de weinige progs waarmee je met een windows kunt communiceren via webcam. MSN zou kunnen via VPC, maar ook VPC is erg traag alhoewelik hiermee MSN nog niet geprobeerd heb. Netmeeting was volgens mijn ”medeconferencers” ook een optie maar ik begrijp dat deze er niet is voor Mac. Maaral met al begrijpik dat de traagheid niet voortkomt van mijn webcam maar van de progs

Klopt Yahoo is inderdaad traag, ik heb ook een Logitech en deze haalt in Yahoo ongeveer 4fps.

De nieuwe Yahoo Messenger op de PC kent nu een Super WebCam mode, dit houdt in dat Yahoo standaard net zo traag is, maar voor webcams die Yahoo ondersteunt een Super Modus heeft waarmee wel 30fps gehaald kan worden.

Dus nu maar hopen dat Yahoo deze nieuwe versie van hun Messenger snel poort naar de Mac, niet alleen vanwege de Super Mode, maar de vele nieuwe features van hun messenger. Microsoft zou es moeten kijken bij Yahoo, wat betreft updates van hun messenger uitbrengen… :lol:

PS Videoconferencing tussen mac en pc gaat ook met iSPQ en iVisit, maar dat zijn geen messenger apps.

Oke Sybke, prima info. Daar gaan we mee aan de slag. Dank1