quicksilver 733 Gh met de 40Gb 5400 rpm..... video?

Hoi,

ik heb de quicksilver (en wil wat gaan experimenteren met video)met een 40 G 5400rpm ‘niet goed genoeg’ diskje. Ik will graag een maxtor 80gb kopen en zelf installeren. Als ik het als slave gebruik en daar mijn project save is dit al goed genoeg?

Of moet de Nieuwe disk als primary disk geinstalleerd worden??

En wat voor dvd brander is het beste om met idvd of dvd studio verder te gaan??

–thanx–

Of het je primary of slavce is maakt zover ik weet geen fluit uit. Als ze maar verschillend zijn. Op de primary staat normaalgesproken je systeem.

Van DVD-branders heb ik geen verstand… Kijk eens bij MacWorld

Voor je harde schijf is slave net zo goed als master.....

Met betrekking tot iDVD is het belangrijk dat je een interne dvd brander gebruikt die apple zelf ondersteunt/hanteert. Dus ik denk dat je het beste voor de Pioneer A05 kunt gaan… Pioneer A06 kan ook (doet ook DVD+R), maar hiervoor moet je wel een .plist bestand aanpassen anders wordt hij niet herkend. De vraag bij de A06 is dan natuurlijk, kun je ook nog die patch uitvoeren in Mac OS 10.3?? Met de A05 ben je ervan verzekerd dat dit blijft werken!

Mzzl,

El_Oy

Sony DRU-510?

bedankt allemaal! :D

Gewoon HD monteren bovenop je huidige HD, even naar hulpprogramma's HD-Tool (of zoiets) en 1 seconde later is je nieuwe HD in beeld. Ik heb het in OS9 nog niet uitgevoerd, maar daar zal het net zo werken. Volgens mij is tenminste 7200 rpm wel aanbevolen en om lekker te monteren kun je misschien beter 120 GB kopen. Ik heb een HD gekocht bij My Com (in Utrecht): 120 GB, 2 MB cache, 7200 rpm voor 99 euro. En het werkt perfect met iMovie en iDVD.

Ik zou zelf ook gaan voor een grotere disk, maar misschien ben je budgetgebonden... ;)

Let erop dat standaard DV materiaal al 13GB per uur video verbruikt.
Neem op zijn minst een 7200 toerenschijf, want hoewel DV materiaal maar 3,6MB/s is zul je er tegenaanlopen zodra je meerdere lagen video gaat gebruiken.

Ik heb vorige week (op aanraden van Steve LC) een interne pioneer 106D gekocht voor 199 Euro en zelf ingebouwd (inderdaad Steve,.... 5 min.) en alles werkt PERFECT met iMovie en iDVD en met Toast 5.2.1 op mijn G4 450 AGP. Na wat cursussen via dit forum,....lol.