quicksilver laat zich niet uitzetten.

Na eerder zonder problemen Tiger te hebben geinstalleerd heb ik nu met een Quicksilver wel problemen. Hij laat zich niet meer uitzetten of herstarten, alleen door de powerbutton lang ingedrukt te houden. Mac is standaard behoudens een Maxtor One Touch externe HD. Programma's worden wel afgesloten maar dan blijft hij hangen op de desktop achtergrond, het scherm wordt dus niet donkerblauw. Dit met Tiger 4.0 en 4.1, in Panther en OS 9 doet ie wel normaal. Onderstaand heb ik al geprobeerd: 1) Pram gezapt 2) N-vram reset 3) Nieuw account aangemaakt 4) Uitloggen alvorens te herstarten of afsluiten 5) Opstarten in Safe Boot maakt geen verschil. 6) Schone Tiger herinstallatie.

Iemand nog een ander idee?

Kijk eens in Console naar je logs wat er misgaat.

Probeer ook eens met de Terminal:

[code:1:c5da8cd284]
sudo shutdown -h now
[/code:1:c5da8cd284]

Thx, ga even kijken. :)

Ik precies het zelfde met mijn quicksilver, erger me rot. De finder relaunched eerst en dan komt hij nietmeer terug en dan kan ik hem niet meer afzetten. Ik hoopte dat het opgelost ging zijn door de update naar 10.4.1 maar nee hoor,

Daaf

Die console, daar kan ik niet erg veel mee (unix n00b). Er gaat kennelijk tijdens de installatie iets fout want ik heb van een andere mac met Superduper een kloon gemaakt op een externe FW HD en daar doet die quicksilver het prima mee... :o

Zou het dan opgelost geweest moeten zijn met die schone instalatie ?:?

Daaf

heb je geen USB verlengkabel aan je Mac hangen ? Ik had dat ook aan de hand. Heb toen de USB kabel eens weggehaald en het probleem was opgelost.

[quote:a839728f46="D&Fsoft(Daaf)"]Zou het dan opgelost geweest moeten zijn met die schone instalatie ?:? [/quote:a839728f46]

Nee dus, in tegendeel, zie eerdere posting.
Pas na het klonen vanaf 10.41 vanaf en andere mac, probleem weg.
@mcician: behalve TB & muis hangt er niets usb aan deze mac.

verwijder je startup items eens in /library/

Omdat het nu inorde is door een gekloonde versie, vroeg ik me af waarom het niet in orde was na de schone instalatie waar je naar verwijst in je eerst post.

Daaf

Geen, idee, het blijft raadselachtig. De gekloonde versie is een bijgewerkte Panther, je zou daar dus veel eerder problemen mee verwachten dan een verse "erase and install" van Tiger. :o