Quicktime en .avi ?

Voor ik QT 7 had kon ik .avi afspelen. hoe zorg ik er voor dat ik nu weer .avi kan afspelen?

gewoon een fatsoenlijke afspelert downen ? 8)

Door de veel besproken plug-in's.

Daaf

[quote:5b5de7308a="Neo_Piko"]Voor ik QT 7 had kon ik .avi afspelen. hoe zorg ik er voor dat ik nu weer .avi kan afspelen?[/quote:5b5de7308a]

QT7 speelt ook .avi af hoor, of je moet bedoelen dat hij niet zomaar DIVX avi’s afspeelt, ja daar heb je een plugin voor nodig

een fatsoendlijk playertje ? welke dan ? met deze uitleg ben ik echt niets hoor.

en plug in ? waar vind ik die ?

[quote:c3a08e7da0="Neo_Piko"]een fatsoendlijk playertje ? welke dan ? met deze uitleg ben ik echt niets hoor.

en plug in ? waar vind ik die ?[/quote:c3a08e7da0]

Zoek en ge zult vinden :wink: daar zijn Versiontracker of MacUpdate voor

Nogmaals, QT7 speelt gewoon avi’s af, wat voor soort avi’s zijn het? want daar heb je nog geen antwoord op gegeven

De reacties in dit topic vallen een beetje tegen, ja. Misschien komt dat ook doordat mensen deze vraag een beetje moe worden. De divx-codec voor QT7 is nog erg buggy, heb ik begrepen. Probeer VLC eens http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

.avi schokt en stottert op mijn iMac G5 dat het een lieve lust is. En dat met 768 Mb geheugen en een 1.8 Ghz processor! En dat alles met QuickTime 7 Pro. Naadje dus.

VLC heeft er echter geen enkel probleem mee.

moet je voor vlc dan ook een divx plugin downloaden?

VLC heeft geen plugins nodig. Het slikt zowat alle mediabestanden!

ik krijg toch een foutmelding als ik een.avi in VLC wil afspelen :(

[img:cc39d9d301]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7606[/img:cc39d9d301]

is het bestand wel compleet? en verder klik ik die waarschuwingen altijd weg en werkt het prima bij VLC.

ja het is compleet en als ik het dismiss, krijg ik nog beeld, nog geluid

dan zegt men dat apple beter is voor zo'n dingen, als ik dat dan hoor als je met zo'n nieuwe computer niet duidelijk .avi's kan afspelen dan vind ik dat echt wel zielig. kan mn pa zelfs met zn P3'tje ...

apple moet er gewoon voor zorgen dat quicktime alles zou kunnen afspelen :slight_smile: hoeven we daar allemaal niet om te klagen.

[quote:e11737e983="Neo_Piko"]dan zegt men dat apple beter is voor zo'n dingen, als ik dat dan hoor als je met zo'n nieuwe computer niet duidelijk .avi's kan afspelen dan vind ik dat echt wel zielig. kan mn pa zelfs met zn P3'tje ... apple moet er gewoon voor zorgen dat quicktime alles zou kunnen afspelen :-) hoeven we daar allemaal niet om te klagen.[/quote:e11737e983] je moet wel weten waar je over praat voor je begint te klagen... :|

A: wat [i:e11737e983]men zegt[/i:e11737e983] is nog nooit een goede bron van info geweest. Als jij altijd had geluisterd naar wat [i:e11737e983]men zegt[/i:e11737e983] had je nu een PC met XP gehad… dus ergens weet je best dat je andermans adviezen / oordelen niet blindelings moet volgen

B: dat sommige films slecht lopen komt door slecht gemaakte plugins, niet door QT. Met QT6 speelde 90% van alle filmpjes probleemloos op de Mac. Maar met de overgang naar QT7 is er onder de motorkap veel veranderd, en werken sommige plugins nu niet of slecht. Dat zal binnenkort weer verleden tijd zijn, omdat iedereen zijn plugins aan het verbeteren is voor QT7.

C: QuickTime kan niet standaard alles gaan ondersteunen, omdat dat geld kost aan licenties. Dit gaat overigens bij de Windows Media Player op Windows niet anders, ook daar moet je plugins installeren voor je bepaalde films kunt kijken. Voor Windows staan ze onder andere op Kazaa, voor de Mac zijn ze er ook.

( Ik heb ze al eens in een .zip gezet, de url daarvan staat in 1 van de 25 topics hierover, want je bent niet de eerste die een dergelijk topic opent… cursusje zoekfunctie een idee ? )