Quicktime en schermbeveiliging

Waarom (en wat kan ik er aan doen) gaat mijn iBook gewoon naar de schermbeveiliging (via het dimmen van het scherm) als ik in quicktime video aan het bekijken? Kan me niet herinneren dat ik dat met qt 6.0 ooit gehad heb...

Systempreferences (systeemvo0rkeuren) => Bureaublad en Schermbeveiliging => Tabblad schermbeveiliging, en dan ergens onderaan, schakel schermbeveiliging in: de tijd kiezen.

Is dit wat je bedoeld?

Blijkbaar heeft Tiger niet door dat als je een video bekijkt dat hij geen schermbeveiliging mag inschakelen. Daarom zet je best je screensaver pas na een half uur of uur of nog langer ... Zo los je het probleem alleszins op ;) (alhoewel het niet zou mogen maarja)

[quote:d2cfdb2cf0="larridon"]Blijkbaar heeft Tiger niet door dat als je een video bekijkt dat hij geen schermbeveiliging mag inschakelen. Daarom zet je best je screensaver pas na een half uur of uur of nog langer ... Zo los je het probleem alleszins op ;) (alhoewel het niet zou mogen maarja)[/quote:d2cfdb2cf0]

Op naar 10.4.1!

Dit probleem heb ik ook in 10.3, en naar ik me herinner ook al in 10.2 :?

Ik heb dit probleem nu ook met een .avi bestand. En ik draai 10.4.4 op mijn ibook.

Je kunt bij systeemvoorkeuren de zogenaamde hot-corners instellen, waarbij je dus e muis in een hoek van je scherm kunt leggen. Je kunt dan instellen dat als je je muis in een bepaalde hoek legt, de screensaver niet aan gaat.

dat is niet echt een structurele oplossing, kan het niet ergens ingesteld worden dat de schermbeveiliging niet wordt ingeschakeld als quicktime geopend is?