Quicktime en subtitles

Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is om deze vraag in te stellen. Bij voorbaat mijn excuses als ik fout zit. Ik heb overigens gezocht (op "quicktime subtitles" en "quicktime ondertiteling"). Geen resultaten gevonden. Mocht ik niet de juiste termen hebben gebruikt, wijs mij hier dan gerust op.

En nu dan mijn vraag: Is het mogelijk om ondertiteling aan films toe te voegen in Quicktime door middel van een plug-in of iets soortgelijks? Of zal ik speciaal hiervoor een dergelijk programma als MPlayer OS X moeten gebruiken? Gelieve niet VLC aan te raden. Ik ben geen VLC fan. Ik wil enkel gewoon weten of het mogelijk zal zijn om films met ondertiteling in Quicktime af te spelen, op wat voor manier dan ook. En met ondertiteling bedoel ik dan .srt of .txt of enig soortgelijke bestanden.

Je kan wel .srt files aan een film toevoegen met quicktime.. heb het ooit eens geprobeerd maar was te ingewikkeld.. Als je gewoon de film en de srt file in dezelfde map zet en de film met VLC opent kan je ook gewoon de ondertitels zien.

Kheb ff gegoogled.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13374 -> programmatje om subs te veranderen en als quicktime spoor te exporteren.

Je kan ook de subtitle file openen in quicktime en dan ? + a en dan bij menu > wijzig > voeg toe aan film… maar bij mij staan de subs dan boven in het scherm en ik weet niet hoe je dat moet veranderen…

[quote:1427c95e39="Benji07"]Kheb ff gegoogled.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13374 -> programmatje om subs te veranderen en als quicktime spoor te exporteren.

Je kan ook de subtitle file openen in quicktime en dan ? + a en dan bij menu > wijzig > voeg toe aan film… maar bij mij staan de subs dan boven in het scherm en ik weet niet hoe je dat moet veranderen…[/quote:1427c95e39]
Zal dat programmaatje eens een kans geven. Welke toetsen-combinatie bedoel je trouwens? Want ik zie enkel een vraagteken. Appeltje of option?

Ok.. en hoe voeg ik zo'n track nu toe aan een film? Het is me niet helemaal duidelijk. Ik kan die .txt openen, en dan heb ik een schermpje dat de tekst speelt.. maar.. hoe kan ik nu zowel de tekst als de film tegelijk in hetzelfde scherm afspelen?

Txt openen Formaat aanpassen open "venster" "toon filmkenmerken" Bij een tekst spoor kun je bij beeldinstellingen de breedte aanpassen. Nu alles selecteren " copy" even de film venster aanklikken. Nu kun je "voeg toe aan film" en de tekst file word op de plek van de filmteller ingevoegd

Toon filmkenmerken tekstspoor

Even bij offset de tekst hoogte aanpassen ,als je dit niet doet zit de tekst boven in : film is bvb 640 x 240
tekst hoogte is 40 dus bij de offset vul je 0 x 200 in

succes

Aaron

sorry, maar ik snap hier echt [b:266818c555]Helemaal[/b:266818c555] niets van :( :( :( Kan iemand het ff heel [b:266818c555]duidelijk[/b:266818c555] uitleggen alsof ik 5 jaar oud ben??

Alvast bedankt

Ik heb dus QT Pro

Open film en selecteer alles. Open ondertiteling en selecteer alles en druk op kopie. Bij de film kies je dan Voeg toe. Als je nu de film afspeelt staat de ondertiteling boven de film. Kies nu hier Appeltje J en kies Tekstspoor en instellingen Bij offset moet je even mee spelen ( lees Mac Loos) Opslaan als.

Al met al paar minuten werk.[/b]