Quicktime export opties vanuit iMovie?

Ik zou graag een soort video archiefje aan gaan leggen met allerlei korte filmfragmentjes om ze in de toekomst te kunnen gebruiken voor videomontages. Nu heb ik zojuist vanuit iMovie een stukje film van anderhalve minuut geëxporteerd naar quicktime met de instelling "optimale dv kwaliteit" Dit filmpje is 340 MB.

Dit zou dus inhouden dat ik twee van die fragmentjes op cd-rom kwijt zou kunnen. Is er een andere manier om met zo min mogelijk kwaliteistverlies toch wat kleinere bestanden te exporteren? Ik doe het vanuit iMovie omdat ik met mijn Canon MV400i in Adobe Premiere nogal veel framedrops heb…

Je kan natuurlijk ook naar een DV bandje schrijven. Want die CD zit wel erg snel vol zo. Moet lukken, want die Canon heeft volgens mij ook DV in. OK, je moet het later in realtime weer inladen. Maar zonder kwaliteitsverlies. Zolang je maar niet van codec wisselt.

Je kan de fragmentes gewoon met zwarte tusen pauses op dv bandtje opnemen dan is het makelijk om die weer te inporteren. Je kan ook de QT bestandtjes als data op je DV bandtje opslaan met dit prog http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17840 (geniaal)

En ja codec gebruiken is niet zo handig als je die beelde laater wilt monteren dus ja…

Groet!

flip :mrgreen:

Ik ben het helemaal met Steve eens. Goedkoopste manier om zonder kwaliteitsverlies te bewaren is op tape. Harddisk loopt inderdaad heel snel vol! :-D