Quicktime geeft rare foutmelding...

Hey mensen,

Sinds de update opend quicktime geen video die op .mp4 eindigen…

er komt een pop-up waarin staan

De film kan niet worden geopend.

Er is een ongeldige “sample description” in de film gevonden.

Als iemand weet hoe dit komt… want daarvoor werkte alles nog gewoon :frowning:

gr. Jurr

Misschien zit er ineens een bug in. Die wordt er bij de volgende update dan vast weer uitgehaald. Probeer m ondertussen eens met VLC te spelen.

VLC had ik al geprobeerd, die geeft wel beeld maar geen geluid, ook MPlayer doet alleen beeld... en nu gaat het net om sensation black... zonder geluid is dat niks dus... importeren bij iTunes, iMovie en FC ook al geprobeerd...

Gr. Jurr

Kijk eens in je voorkeuren (MIME) (gokje) na een update zijn bij mij ook regelmatig de instellingen gewijzigd :|

[quote:0992fb5e21="1984"]Kijk eens in je voorkeuren (MIME) (gokje) na een update zijn bij mij ook regelmatig de instellingen gewijzigd :|[/quote:0992fb5e21] Nope nog steeds niks, terwijl ik alles heb aangevinkt...

Hey cacaodealer,

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem als jij. Na de update speelt QT geen mp4 meer af, met dezelfde foutmelding. Vooral vervelend omdat filpjes van mn telefoon in mp4 komen.

Ook ik krijg wel video, maar geen audio met VLC.

Heb je inmiddels een oplossing gevonden???

Gr, M

Ik heb hier ook hetzelfde probleem: mp4-filmpjes die ik tot voor kort zonder probleem in QuickTime kon spelen en bewerken doen het nu met allen geluid en een wit scherm. Met VLC werkt het wel. Volgens de MIME-instellingen zou QuickTime ook mp4 moeten spelen, maar dat werkt dus niet.

Mis ik misschien ergens een codec?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Van het ene op het andere moment krijg ik geen beeld meer, wel geluid. Ik krijg echter geen foutmelding. Afspelen met VLC gaat prima. Het zijn voormalige FLV-bestanden die zijn omgezet met iSquint. Wie heeft een oplossing??

Niemand??? Help!!! :D

Ik heb de laatste tijd weer veel succes met Mplayer. Die is rapper en meer compatible dan VLC + Quicktime bij elkaar. Vooral veel succes met MP4's, DivX-en, FLV (flash) en WMV.

Bij mij werkte alleen het volgende: QuickTime 7.3.1 weer opnieuw installeren. hiervoor heb je wel het programma Pacifist nodig, anders blijft 7.4 gewoon op je Mac staan. Na 7.3 opnieuw geïnstalleerd te hebben, werken m'n mp4-bestanden weer gewoon zoals het hoort.

Zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1342677&tstart=0

“Indeed installing Pacifist and dragging the pkg file (not the dmg) to Pacifist did work. Tell Pacifist the first time it encounters a file that has to be replaced to replace them all without asking and it will work. Once 7.3 is installed then the video as well as the audio on mpeg files will work. Trying to uninstall 7.4 is not practical, there are way too many places that QT hides things, almost as bad as windows in that respect. Try Pacifist http://www.charlessoft.com/