Quicktime installeren? - Installer wil niet downloaden

Al een tijdje probeer ik Quicktime te installeren op mijn G4, om al die leuke filmpjes te bekijken op de Applesite... Het downloaden van de installer voor OS9 gaat perfect, ik klik hem aan, hij begint vanalles te downloaden en halverwege geeft ie een foutmelding. Hoe kom ik nu aan Quicktime? Ik wil ook filmpjes kunnen zien! Weet iemand raad?

Oja, ik werk wel veel met Apple, maar syteembeheer ben ik nog niet zo goed in…

alvast bedankt, Firefly ???

Ja Quicktime movietrailers op de applesite zijn echt perfect!

Ik kan je helaas niet helpen, maar misschien moet je ook even je versie van OS9 vermelden. En welke quicktimeversie je wilt hebben. Want 6 doet 't alleen op OSX.

OS 9.0.2 en de nieuwste versie van Quicktime (maar dan niet 6, ik wist dat die voor OSX is)

Met de volgende link kan je een standalone installer downloaden, je hebt dan geen internet verbinding nodig om de rest te installeren. Even  aangeven wat je voorkeuren zijn en je kunt hem downloaden.

http://www.apple.com/quicktime/download/standalone/

Succes,

Warner Raven

Thanx, ga het meteen proberen...

Heb inderdaad op die url installer gedownload, maar op het moment dat ik daaropdubbelklik krijg ik de volgende melding:

De poging "file://macintosh%20Hd/desktop%folder/Quicktime_installer.smi" te laden is mislukt

Wat betekent dit nou weer?
Heb bij de voorkeuren toch echt Mac aangegeven en voor welke versie OS het is.

Is een .smi bestand wel geschikt voor Mac? Ik ken dat helemaal niet.

Begin me behoorlijk digibeet te voelen… :frowning:

Wat voor browser gebruik je?

Als je op de link klikt, wordt je verwezen naar de betreffende site.
De kop v/d site luidt: 'download the free player'. Op die site bij Operation System vink je Mac OS 8.6/9 aan en geef je bij language je taal aan die je wil hebben. Klik onderaan op de 'Download Quick Time' button en je download zou automatisch moeten starten.

Een smi extensie is inderdaad voor de Mac, .dmg is voor Mac OSX en de extensie .exe is voor Windows.

Als je dit volgt zou het goed moeten gaan. Zo niet, vermeld dan even wat voor browser je gebruikt, misschien komen we er nog uit.

Ik hoor het wel!!

Quicktime 6 is er voor OS9 en OSX. Dus niet alleen voor OSX. [url=http://www.apple.com/quicktime/download/system_req.html]http://www.apple.com/quicktime/download/system_req.html[/url] Je moet,als je de pro versie gebruikt, wel een nieuwe pro-key kopen bij Apple. Ook voor mpeg-2 playback heb je een aparte, betaalde software nodig.

Het ziet ernaar uit dat je toch niet de OS 9 versie hebt gedownload (.smi is meestal Mac OS X). Wat je toch kan proberen is het bestand in StuffIt Expander slepen.

Adriaan

Het downloaden op zich ging wel goed, maar op het moment dat ik er op dubbelklik krijg ik die melding (xzie eerder). Wat ik zo nog wel ff ga proberen is het op Expander te gooien, je weet nooit. Ach, en anders doe ik wel weer een poging tot downloaden.

Ik heb overigens Explorer 4.5 voor Mac…

In elk geval bedankt voor de reacties, tis altijd fijn dat je hier met je vragen terecht kan…

Jullie horen nog hoe het afloopt!

Firefly :frowning: