Quicktime meegeleverd met windows?

Weet iemand of quicktime nog meegeleverd wordt met de windows 98/xp installatie cd's?

Volgens mij niet. Ik kan me herinneren dat Apple Quicktime juist op de achtergrond meeleverde met iTunes, om zo 'ongemerkt' PC-gebruikers aan Quicktime te krijgen.

Nee

[quote:ff7ff64112="EdMac"]Volgens mij niet. Ik kan me herinneren dat Apple Quicktime juist op de achtergrond meeleverde met iTunes, om zo 'ongemerkt' PC-gebruikers aan Quicktime te krijgen.[/quote:ff7ff64112]

Ik ben erg jong maar weet wel dat iTunes een Quicktime versie (6?ofzo) nodig heeft, daarmee speelt iTunes zijn nr’s enzo af.

Maar als je gaat surfen en een Trailer ofzo gaat bekijken… dan zie je nog meer “Gaven” van Quicktime, dan alleen maar Music afspelen

[quote:15ba326c60="EdMac"]Ik kan me herinneren dat Apple Quicktime juist op de achtergrond meeleverde met iTunes, om zo 'ongemerkt' PC-gebruikers aan Quicktime te krijgen.[/quote:15ba326c60]

Niet zozeer om PC gebruikers ongemerkt aan de QuickTime te krijgen, maar simpelweg omdat iTunes Quicktime nodig heeft om te functioneren.

Verder is het inderdaad zo dan QuickTime niet standaard bij een PC wordt geleverd, maar heel veel PC gebruikers hebben het al op hun systeem staan (vaak zonder het echt te beseffen), omdat QuickTime ook heel vaak vereist is (en wordt meegeleverd) met bepaalde games.

Jammer, op een oude win95 (recover?)cd stond quicktime nog in een mapje met extra's. En 11 mB quicktime download is voor veel windows gebruikers toch een hele opgave.