quicktime naar wmv

Argh en zucht

weet iemand een oplossing om vanuit FPC te kunnen converteren naar wmv
zonder dat domme flip4mac wat veel te veel geld kost?

En zonder tussenkomst van een pc?

is er niet. klaar.

[quote:db776eab93="iruven"]

…zonder dat domme flip4mac wat veel te veel geld kost?
[/quote:db776eab93]

dat domme flip4mac is helemaal niet stom, heb hier al veel hulp aan gehad om die stomme wmv bestanden om te zetten naar quicktime :lol:

en een 35 euro is toch niet zoveel om het aan te schaffen??

[quote:e65988f834="iruven"]Argh en zucht

weet iemand een oplossing om vanuit FPC te kunnen converteren naar wmv
zonder dat domme flip4mac wat veel te veel geld kost?

En zonder tussenkomst van een pc?[/quote:e65988f834]

Waarom zou je? QuickTime bestaat ook voor Windows.

[quote:134b8e83f8="microtje"][quote:134b8e83f8="iruven"]

…zonder dat domme flip4mac wat veel te veel geld kost?
[/quote:134b8e83f8]

dat domme flip4mac is helemaal niet stom, heb hier al veel hulp aan gehad om die stomme wmv bestanden om te zetten naar quicktime :lol:

en een 35 euro is toch niet zoveel om het aan te schaffen??[/quote:134b8e83f8]

Nee, maar van quicktime naar wmv heb je de prof editie nodig plus een pro quicktime, en ik heb het er stomweg niet voor over,
ik heb overigens net ontdekt dat VLC de nieuwste versiem, avi naar wmv kan converteren, hij maakt alleen grote dikke zwarte balken om het beeld heen.

Argh.

Ik heb het nodig omdat ik items ga filmen voor een webtv die uitsluitend werken in wmv formaat.
De eigenaar treurt zelf over dat wmv formaat en zou willen dat iedereen quicktime kijkt, gewoon veel beter. Maar realiteit is dat wmv meer verspreid is.

Nou nog een argh dan. en dan is het klaar.

Argh.

[quote:36277e4a2b="iruven"]Maar realiteit is dat wmv meer verspreid is.[/quote:36277e4a2b] En hoe komt dat ? Omdat jullie stuk voor stuk toegeven.

QuickTime aanbieden, en een link naar de stand-alone player. Klaar.

[quote:7a270b7bd8="unSOUND"][quote:7a270b7bd8="iruven"]Maar realiteit is dat wmv meer verspreid is.[/quote:7a270b7bd8]

En hoe komt dat ? Omdat jullie stuk voor stuk toegeven.

QuickTime aanbieden, en een link naar de stand-alone player. Klaar.[/quote:7a270b7bd8]

Een een flink percentage pc gebruikers weten
dan al niet meer wat ze moeten doen of vinden
het eng om iets te downloaden.

En de eigenaar wil dat percentage niet kwijt.

Praat dat maar eens uit iemands hoofd.

Als je een goeie tip hebt graag.

Ze hebben ook allemaal Windows omdat ze dat door hun strot kregen geduwd, en uiteindelijk slikken ze het als zoete koek. Forceer de keuze van .mov lang genoeg, en ze doen hetzelfde met QuickTime. En steeds meer mensen hebben iTunes, die ook met .mov overweg kan ( mits juist gecodeerd )

[quote:e1829bb6ed="unSOUND"]Forceer de keuze van .mov lang genoeg, en ze doen hetzelfde met QuickTime.[/quote:e1829bb6ed]Niet echt klantvriendelijk om deze iets door de strot te forceren, je gaat daar onherroepelijk een enorme mensenmassa door mislopen.

Ik zet de mov bestanden om met het (persoonlijk vind ik het beslist niet duur) Flip4Mac vanuit FCP (wat een heel stuk duurder is).

Als je wilt zien hoe dat er uit kan zien, op mastersofhorror.nl zijn FCP filmpjes in mov, wmv, m4v en Flash te bewonderen :slight_smile:

Webtv... kun je dan niet beter Flash gebruiken? Zie je de laatste tijd veel in de Verenigde Staten... veel stations schakelen over van .wmv naar Flash. :?