Quicktime probleem in Safari na Leopard

Na installatie van Leopard kan ik geen Quicktime meer afspelen, krijg steeds maar weer dat logo, al dan niet met vraagteken. Heb het web meerdere malen afgestruind, veel tips en opmerkingen gelezen, ook toegepast, alles zonder succes. Gevolg is wel dat ik zo langzamerhand niet meer weet wat wel en niet geinstalleerd is.... Kan iemand mij duidelijk maken in een soort stappenplan wat ik moet doen, voordat ik m'n Apple uit het raam flikker!? Bedankt!

Heb je geupdate of clean install. Bij update kan je de meest vreemde dingen tegenkomen.

Misschien QT opnieuw installeren m.b.v. Pacifist ?

heb hetzelfde probleem. ben je erachter wat de oplossing is?

bart

de oplossing vind je hier; http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5762213&#5762213

Volgens mij is dit weer die oude bug waarin QuickTime zich bemoeit met het afspelen van Flash filmpjes... Dit kun je in de systeemvoorkeuren uitzetten, bij het tabblad van QuickTime.

Maar ik weet het niet zeker, omdat je niet erbij zegt om wat voor type filmpjes het gaat…

Halleluja, waarschijnlijk door de laatste update van Quicktime is het probleem ineens verdwenen...