QuickTime Problemen

Hallo,

Als nieuwe gebruiker ben ik super tevreden met mijn Mac. Het enige wat me een beetje tegenvalt is het feit dat ik een aantal media extenties niet kan openen via Quicktime. AVi. ASF en soms ook MPEG worden niet geopend. Moet ik mijn versie updaten of is er een andere oplissing hiervoor???

Gr,

Robert

[quote:post_uid0="Leubie"]Hallo,

Als nieuwe gebruiker ben ik super tevreden met mijn Mac. Het enige wat me een beetje tegenvalt is het feit dat ik een aantal media extenties niet kan openen via Quicktime. AVi. ASF en soms ook MPEG worden niet geopend. Moet ik mijn versie updaten of is er een andere oplissing hiervoor???

Gr,

Robert[/quote:post_uid0]
Quicktime 6 zou mpeg 4 moeten kunnen afspelen

Ook bij  3ivx site en waar een plugin voor divx en mpeg bestanden is te downloadendivx site

Hallo Leubie,

Quicktime heeft zijn beperkingen dat klopt maar ik zal je een paar dingen uitleggen hoe alles werkt met AV bestanden en hun extensies.

Ten eerste noem je .avi, .asf, .mpeg.
Dit zijn allen slechts "filecontainers" (ook wel filewrappers genoemd) net zoals .mov bijvoorbeeld. Binnen die filecontainers kan je een videostream en een audiostream kwijt.

Die videostreams en audiostream kunnen stuk voor stuk gecodeerd worden met een bepaalde encoder behalve bij .mpeg.

Quicktime derhalve kan de meeste filecontainers aan maar bijv. geen .asf daar moet je WIMP voor gebruiken.

.avi en .mpeg daarentegen wel. Het probleem waar je waarschijnlijk tegen aanloopt met een .avi bestand is waarschijnlijk:

1. Je hebt geen decoder voor je audiostream of videostream
  2. Het .avi bestand is gedeeltelijk gedownload, integenstelling tot een .mov of een .mpeg zit de cruciale data van een .avi bestand in het laatste deel van het bestand en dus niet herkenbaar is als .avi.

Met .mpeg kan het zijn dat de .mpeg die je wilt bekijken:

1. Corrupt is
  2. Een  mpeg2 is en geen mpeg1. Als je mpeg2 wilt kijken met Quicktime heb je een andere decoder nodig van Quicktime dei tegen een betaling te bestellen is bij Apple.

Maar om veel bestanden af te spelen raad ik je VLC aan die te downloaden is bij www.videolan.org.

[quote:post_uid0="Leubie"]Hallo,

Gr,

Robert[/quote:post_uid0]
De Pro versie kan meer formaten aan. Kost wel wat euro centjes. Om MPEG 2 af te spelen moet je inderdaad nóg een keer in de buidel tasten. En om MPEG-2 te maken (vanuit QT, iMovie en FCP) heb je DVD SP nodig. Daar zit de codec bij. Of je laat iDVD de boel coderen en met control-click haal je het MPEG-2 bestand uit je iDVD document.
(Toon pakketinhoud/Recources/MPEG)